• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

in sharepoint gegevens verversen na aanpassing

Status
Niet open voor verdere reacties.

GerV

Gebruiker
Lid geworden
21 aug 2015
Berichten
175
Goedemiddag,

is er een mogelijkheid in SharePoint om de gegevens automatisch te verversen nadat er iets gemuteerd is.

In excel heb ik een lijst die "vanzelf" ververst als er iets wordt aangepast. In het voorbeeld worden alleen de gegevens getoond van mensen die in kolom D (geslaagd) de waarde nvt hebben. Zodra de waarde "nvt" gewijzigd wordt in "ja" wordt deze eruit gefilterd.

In SharePoint werken de macro's niet. Is er een andere methode in SharePoint om dit voor elkaar te krijgen?
 

Bijlagen

  • testje.xlsm
    21 KB · Weergaven: 19
Als ik je vraag goed begrijp en je hebt Office 365 zou dit volgens mij met Microsoft Flow (nu Power Automate) moeten kunnen https://docs.microsoft.com/nl-nl/power-automate/getting-started
In mijn geval, werk gerelateerd, laat ik van ontvangen emails met attachments, de attachments via Flow automatisch naar SharePoint overbrengen. Daar staat dan altijd de laatste gemodificeerde versie van het Excel bestand. Als je vervolgens met een retentie policy in SharePoint werkt kan je tevens de laatste versie, na een ingegeven periode, de een na laatste versie deleten.

ps. Ben je niet in het bezit van Office 365 dan zou ik het even niet weten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan