Ubuntu installeren lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

muman

Gebruiker
Lid geworden
21 apr 2008
Berichten
337
Ik heb Ubuntu op usb, bootvolgorde aangepast maar krijg deze melding:

Failed to open \EFI\BOOT\mmx64.efi - Not Found
Failed to load image \EFI\BOOT\mmx64.efi: Not Found
Failed to start MokManager: Not Fond
Something has gone seriously wrong: import_mok_state() failed

Ik kom op internet allemaal heel ingewikkelde dingen tegen. Maar ik snap niet waarom dat efi bestand geen onderdeel is van Ubuntu installatie image. Maar zou kunnen dat ik er niets van snap hoor.

Is dit voor een leek met een simpel stappenplan op te lossen?
 
@lange pier: check; gelezen. Heeft niet geholpen, krijg nog steeds dezelfde melding;)
@dorado: ik heb die handleiding gebruikt om een boot usb te maken, later nog eens met Etcher ipv rufus. Maar ik krijg de bovengenoemde melding. Op de hd staat een afgebroken ubuntu installatie en windows is overschreven. Dus hoe krijg ik daar een .efi bestand op?
 
laptop start niet op met gparted. zelfde verhaal. Ik heb al van alles in de cd lade gehad, chromium, oude ubuntu 10 en 14, Hirens bootcd maar allemaal niets. laptop ziet ze niet. laptop wil .efi op de hd en niet via cd of usb (bovendien doet het scherm ook raar, dus al met al hopeloos geval. )

laptop gaat terug in de kast.
daar ligt nog een laptop die ik nooit meer gebruik. Win10 maar oud en traag. ga ik daar maar mee verder. Eens zien of daar wel Ubuntu op werkt.
 
secureboot kan aanstaan, dan wil het soms ook niet.
Dusin de bios je secure boot uitzetten, daarna installeren.

ps. als je een acer hebt, dan wil het nog weleens dat je een User wachtwoord voor de bios moet maken.
Lees dit maar eens: Dualboot netbook met een caddy (https://www.dropbox.com/s/rg1k9amjupcisen/Appeltje eitje netbook dualboot.pdf?dl=0)
Daarin lees je over de bios, UEFI en andere zaken wat jou wellicht kan helpen.
 
Laatst bewerkt:
Dank Femke98, nog even geprobeerd voor die weer de kast in gaat. maar helaas hielp niet.
 
Misschien moet je dit eens lezen, gaat over jouw probleem.
Met deze instructies moet je het kunnen oplossen :thumb:
 
Het is nu echt afgelopen. ik kom het bios niet eens meer in. Onderin het scherm: f10 voor bios maar of ik nu zacht of woest op f10 druk, er gebeurd helemaal niets meer. Ik stop ermee. laptop gaat naar de recycling afvalberg.
Allemaal erg bedankt voor het meedenken:thumb:
 
dat alleen hielp dus niet. De rest in het verhaal van Scrapheap ga ik morgen mee bezig.

volgens mij staat er nog meer in mijn artikel, maar ik denk niet dat je het allemaal zo snel hebt gelezen en kunnen doen.
Jammer dat je het opgeeft. Ik zou die laptop wel onderhanden willen nemen ;)
 
Some steps of install Ubuntu in dual boot with Windows:

1. Download and create a live USB
2. Boot in to live USB.
3. Start the installation.
4. Prepare the partition. Create root, Swap and Home.
5. Follow the trivial instructions.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan