Capcha

Status
Niet open voor verdere reacties.

model

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2011
Berichten
139
Beste Forum lezers,

sinds een 2-3 maand heb ik veel last van capcha's en het wordt alleen maar erger , het is om gek van te worden ...tientallen keren die gekke puzzels doen ! alvorens ik dan toch op de site geraak die ik wil raadplegen ik gebruik win10 en als brouwser Google Chrome ,misschien zijn er betere browsers ,maar ik gebruik deze al jaren .Ik zit bv met dat capcha probleem als ik naar paypal ga, naar ebay ,naar wish en nog een aantal sites .Ik heb een aangekochte MAc Afee internet anti virus , ook adblock heb ik geinstalleerd , malware bytes staat er op en recent ( zo'n week geleden) heb ik Buster geinstalleerd ,omdat ik las dat dit de catcha's snel zou teniet doen ,maar het helpt NIET .

wie weet nog een tip ?

groeten
 
Gebruik je een VPN, of heb je een buitenlands IP-adres?
Ik zou het zoeken in je internetverbinding.
 
Hallo PHP4U,

ik gebruik gewoon het internet van mijn Telenet operator , dus draadloos ik gebruik ook mijn eigen telenet e-mail adres . VPN ken ik niet ...ben ook geen computer deskundige ( ben +68 ...dus hier ben ik al te oud voor )ik gebruik het draadloos ...kan nu wel eens een deze dagen , te werken met het kabeltje dat ik aan de modem/router kan aansluiten

grt
 
Ik vrees dat jouw IP-adres op een zwarte lijst terecht is gekomen. Misschien omdat iemand anders deze eerder had en misbruik ervan heeft gemaakt. Kan je bij je provider geen nieuwe aanvragen?
 
Meestal hoef je maar één keer te bewijzen dat je geen robot bent behalve op sommige download sites dus je kan gewoon pech hebben maar over het algemeen zou je de puzzels niet hoeven te zien wanneer cookies bewaard blijven op de computer en dat geldt ook voor inloggen op sites waarbij je ze misschien voorgeschoteld krijgt. De cookies bewaren dus via de instellingen van Chrome en deze niet laten verwijderen door een cleaner/opschoner of wisser van gebruiksporen.
 
Hallo Alfred 2

ik gebruik al een paar jaar ccleaner , en gebruik dit regelmatig ...het is zelfs ingesteld als ik mijn laptop aanzet ...dit ook wordt bebruikt , dus hij doet al een cleaner en dit is mij ook zeker al een jaar terug aangeraden , dus ja ? een uurtje geleden moest ik een telefoon nummer opzoeken , ik wilde de witte gids gebruiken en 1207 ...en hopla we ware vertrokken met die puzzels , het is echt een *****rij hoor .

groeten
 
Hallo,

Op mijn bureau blad staat ook microsoft edge browser , heb nu een paar sites bezocht o.a. ebay,witte gids ,1207 en hier heb ik geen problemen ! zou het dan te maken hebben met mijn google chrome brouwser ? kan ik hier ergens iets aan instellingen veranderen of wijzigen.

grt
 
Het is juist de cleaner die cookies zou kunnen weghalen maar evengoed kan Chrome dit zelf doen.

Volg deze weg om eens te kijken naar deze instellingen en Cookies:

Open rechts boven in Chrome het menu met de drie stipjes.
Kies Privacy en beveiliging.
Kies Site instellingen.
Kies Cookies en sitegegevens.
Schakel de eerste optie in: Sites toestaan cookiegegevens te lezen en op te slaan.
Schakel de tweede optie uit: Cookies en sitegegevens wissen wanneer je Chrome sluit.
De vierde optie is " Alle cookies en sitegegevens weergeven."
Klik hierop en u zou na enige tijd internetten honderden cookies moeten zien. Staan die er niet, dan zijn ze gewist. Zie verder weer mijn eerder antwoord want sites kennen u niet zonder cookie.
Knipsel Cookies.JPG
 
Laatst bewerkt:
Dat Chrome is een drama-browser, die moet je er direct aftrappen, dat is mijn advies.
Toen ik je probleem omschrijving las was Chrome als oorzaak mijn 1e gedachte.
Gebruik Edge of Firefox bijv.
 
Hallo,

nog niet opgelost ...misschien komen er nog tips

grt
 
Maar heeft u CCleaner zo ingesteld dat deze de cookies laat staan en heeft u daarvan bevestiging door deze te kunnen zien bij Instellingen van Chrome?
 
Hallo Alfred 2

heb nu in ccleaner de cookies uitgeschakeld ,m.a.w. geen vinkje

we wachten af

grt
 
Mijn idee is die van Scrapheap
Gebruik een andere browser, Firefox bijv.
 
Wat een waardeloos plan want Chrome is een veelgebruikte browser en zelf kan ik net zo goed Firefox aanklikken maar gebruik dat nooit. Chrome is prima en verdient geen krachttermen van jullie.

Ik heb de twee telefoongidsen bezocht en krijg geen bevestigingspuzzel. Van PayPal ken ik deze ook niet. Daarom ben ik gaan denken dat u wordt omgeleid. Een browserhelper staat meestal bij Extensies dus gaat u eens kijken wat er in die lijst staat, bij: Menu instellingen (de drie puntjes rechts boven) > Meer hulpprogramma's uitklappen > Extensies De geïnstalleerde extensies staan bovenaan en de geïnstalleerde apps daar onder. U kan ook proefondervindelijk extensies uitschakelen en Chrome opnieuw starten.

Zou er iets verborgen zijn wat u omleidt dan kan u een lijst laten opstellen door AutoRuns van Sysinternals, van alles wat er op de computer opstart. Kijk dan eerst in de categorie Browsers. Onbekende namen kan u zoeken met Google en op de forums in de zoekresultaten. Ik schrijf er meestal bij dat je doorgaans eerst in de gaten houdt wat Windows zelf vertelt over geïnstalleerde software, bij Programma's en onderdelen staat wel eens iets wat de gebruiker niet wenst en ook wanneer u de opdracht msconfig geeft bij Uitvoeren en dan op de tabbladen Opstarten en Services. Ook hier kan u afvinkjes gebruiken om onderdelen (al dan niet tijdelijk) uit te schakelen maar binnen programma's of door te de-installeren verdient natuurlijk de voorkeur.
 
Download
55241b74d818c-zhpdiag16.png
ZHPCleaner naar het bureaublad.

ZHPCleaner uitvoeren
  • Sluit alle openstaande vensters.
  • Dubbelklik op ZHPCleaner.exe om de tool te starten.
  • Windows 8 en 10 gebruikers dienen de tool als administrator uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Klik vervolgens op de knop Scannen.
  • Wanneer de scan gereed is Klik je vervolgens op de knop Repareren.
  • Plaats dit logbestand als bijlage in het volgende bericht.
 
Laatst bewerkt:
Ik wist niet dat Helpmij.nl logs deed maar denk aan het desgewenst anonimiseren van gegevens.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan