Laptop synchroniseren met map in de cloud

Status
Niet open voor verdere reacties.

chrisd1

Gebruiker
Lid geworden
1 okt 2008
Berichten
774
Mijn echtgenote en ik spelen vaak een bridgespel; waarbij één laptop fungeert als host en een andere als client.
Op de host worden, met autosave, automatisch de gespeelde spellen bewaard in een map M in Drive met account A.
Die wil ik op de client graag nog eens naspelen; óók als host-laptop uit staat.
Dat kan via een snelkoppeling vanaf M, waarbij ik deze spellen echter telkens moet downloaden.
Ik heb op de host ook een Onedrive-app met hetzelfde account A.
Vraag: hoe krijg ik in deze app een bestand, dat automatisch synchroniseert met M in bovenstaande 2e regel??
 
Schermopnames worden op de host opgeslagen in OneDrive, waarbij het synchroniseren met de cloud niet lijkt te lukken.
Zie althans het pictogram vóór de desbetreffende regel in het directory/Schermopname (5); bijlage.
Wat kan hier mis zijn??
 

Bijlagen

  • Schermopname (6).png
    Schermopname (6).png
    359,7 KB · Weergaven: 70
Komt er een (fout)melding?
Dat kan teveel zijn.
Kijk zelf hier eens tussen:
https://www.google.nl/search?client...hUKEwjp0dHf1N_nAhWEzqQKHYAACyIQ4dUDCAo&uact=5

Je kunt zelf nog een extra trefwoord toevoegen?

En wat zeggen de makers van het bridgespel? Ondersteunen ze dit wel anders kun je gelijk naar een andere opslag gaan zoeken?
Hoe lossen andere bridgespelers dit op? Hebben zij ook jouw probleem.
Hebben jullie een bridge forum en kun je het probleem daar delen?
Een paar invalshoeken waar je mogelijk zelf niet zo snel bij stil staat.
 
Het betreft het bridge-programma Jack, waarover ik althans via Google geen klachten vind.
Heeft bij ons ook altijd gewoon gewerkt.
Gespeelde spellen worden opgeslagen in OneDrive, dus ook de cloud(?) en die wilde ik graag uit de cloud oproepen op een andere laptop en bij het instellen daarvan is er blijkbaar iets verkeerd gegaan bij de laptop, die de spellen opslaat.
Z.g. 'spelen in netwerk', met een paar met elk een laptop tegen het programma 'op de andere stoelen', lukt niet meer.
Krijg in het programma melding 'Jackmain.exe reageert niet'.

Host-client programma, elke laptop kan host zijn; als ik laptop A gebruik als client ziet deze de host niet; althans: daarvan hoort de naam in een veldje in een dialoogvenster de naam te verschijnen, waarop ik kan verbinden; maar daar verschijnt: '0.0.0.0'.
Als ik laptop B gebruik als client, verschijnt wel de naam van A in het veldje.

Uit pingen blijkt normale interactie tussen de laptops.

Wil ik vóórleggen bij de fabrikant, maar heb het idee, dat het probleem al dan niet gedeeltelijk bij mijn win10-configuratie kan liggen;
Jack werkt iig samen met OneDrive en OneDrive lijkt iig goed te moeten werken??
 
Laatst bewerkt:
Dit soort problemen als 'spelen in netwerk' kan ook optreden omdat systemen elkaar in een netwerk niet goed zien. Probeer eens de optie dat je alles kunt delen in een netwerk, puur zo zonder dit spel, al goed te krijgen.
Onedrive probleem is wrs een ander probleem, maar de kans is groot dat het met rechten te maken heeft.
Windows 10 gaat daar steeds strakker mee om.
Hoe staat de map behandeling van de virus scanner ingesteld.
Als je Windows Defender hebt, die kan ook heel strak ingesteld zijn, by default...tav dat punt.
 
Fabricant geeft in de AV aan zich niet in te laten met 'Windows'; als daar iets mis is, start het programma niet op.
Fabricant geeft verder aan:

1. Jack doet niets met OneDrive. Daar werkt u zelf mee.

2. Host niet gevonden geeft aan dat Windows de host niet kan vinden.
Jack doet niets met het netwerk. Dat is een zaak van Windows.

Iemand een idee, wat ik hier mee kan??

OneDrive synchroniseert weer; niet dat ik snap, wat er precies mis is gegaan.
 
Laatst bewerkt:
Jack werkt alleen met wat er beschikbaar is dus zaken dat alles via netwerk en delen en zo .. moet onder Windows dus perfect werken. Dus concentreer je daar op.
Op het forum veel aan bod geweest, loop dat eerst ff na weke tips er al zijn
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan