Template in Word automatisch updaten.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bartjess

Gebruiker
Lid geworden
8 nov 2019
Berichten
13
Hallo,

Ik ben bezig met het maken van een standaard template voor werkinstructies via word.
Nou zou ik graag willen dat de template (nog te maken) zou updaten als ik een wijziging toepas.
Daarmee bedoel ik dat als ik de tekst wijzig (adreswijziging bijvoorbeeld) in de template, en een document open dat deze al template gebruikt, de wijziging automatisch worden door gevoerd in dat al gemaakte document.
Is dit mogelijk of gaat dit niet in Word.

Alvast bedankt

Bart
 
Nee, dat gaat niet. Tekst in een sjabloon is nogal vast. Voor sjablonen moet je denken aan opmaak, lettertypes etc. Alles wat geautomatiseerd aanpast, gebruikt velden. Denk hierbij dan aan datums en kopteksten etc.
Je zou hooguit met een tekstfragment wat kunnen doen. Daarbij zet je alle variabele teksten in een document, en verwijs je in velden naar de betreffende bladwijzers. Voor een nieuwe versie verander je dan de teksten in het brondocument.

Wel een linke oplossing, want zodra dat brondocument niet meer gevonden wordt, werkt je verwijzing ook niet meer. Dus als je de gegenereerde documenten naar iemand elders opstuurt, krijgt die persoon een lading foutmeldingen te zien.
 
Beste OctaFish,

Dankjewel voor je snelle reactie.
Het is vooral bedoel voor intern gebruik. Ik ga er nog even over nadenken

Nogmaals bedankt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan