• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel 2019 naast Excel 2013

Status
Niet open voor verdere reacties.

mulderwme

Gebruiker
Lid geworden
12 dec 2014
Berichten
210
Hallo allemaal,

Ik heb nu Office 2019 aangeschaft, maar ik wil die installeren naast mijn huidige versie van Office 2013.

Ik wil Office 2019 nog niet direct gaan gebruiken, maar al wel vast kijken naar wat verschillen.

Vroeger kon je ene versie in de ene map zetten en de andere versie in de andere map. Kan dat nu nog?

Moet ik dan soms eerst mijn map waar 2013 in staat renamen? Of kom ik dan in de problemen?

Groet
Willem
 
Je kan 2019 gewoon naast 2013 installeren, dat gaat overigens vanzelf.
Daarna doe je een herstel van de 2013 installatie, dan heb je ze beide waarbij de 2013 de standaard is.
 
Wat ik zei werkt zonder probleem.
Op die manier heb ik op m'n zakelijke PC de volgende versies naast elkaar draaien:
Office 2003, 2007, 2010, 2013 en 2016 (2019).

Je kan echter niet, zoals je laat zien van plan te zijn, een 32- en een 64-bit versie van Office tegelijk hebben.
 
OK, dan zou ik dus een 64-bit versie van O2013 kunnen aanschaffen.

Ik heb ook wel eens iets gehoord over een virtual machine. Of moet je daar ook weer flink voor in de buidel tasten?
 
Virtuele machines zijn gratis maar kost je dan wel een extra Windows en Office licentie.
Daarnaast zou ik niet een 64-bit versie van Office gebruiken, tenzij je er om een zeer specifieke reden voor hebt gekozen.
 
Nee, ik heb niet speciaal voor een 64bit gekozen. Misschien niet opgelet bij het bestellen :(
 
Dan zou ik die omruilen voor de 32-bit versie (x86) en kan je ze gewoon, zoals ik aangaf, naast elkaar installeren.
Bij de installatie geef je dan aan dat de vorige versie bewaard moet blijven en verder zoals ik eerder vertelde.
 
Ik zit net de docu te bekijken en daar staat het volgende:

MS Office Professional Plus 2019 bevat zowel de 32-bits als de 64-bits versie van de software, één van de versies kan en mag geïnstalleerd worden met de bijgeleverde product key.

Dus ik denk dat het probleem opgelost is.
 
Als de installatie beide bevat moet je inderdaad kiezen voor het installeren van de 32-bit versie.
 
Bedankt Edmoor, ik ga hem installeren. Bij twijfel kan ik de installatie gewoon afbreken.
 
Installatie van O2019 voltooid. Helaas is toch mijn versie O2013 overschreven. Ik kreeg geen vragen tussendoor.

Maar, het werkt, Ook Outlook is netjes overgenomen. Heeft misschien toch te maken met het feit dat ik de versie voor kleine bedrijven had en niet de pro.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan