Programma uitvoeren als administrator in Windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jemp

Gebruiker
Lid geworden
18 feb 2012
Berichten
131
Beste

Ik heb een oude PC waar windows 7 op draait (wil dat ook zo houden).
Wanneer ik een speciefiek programma (BMPro.exe) wil opstarten wordt mij steeds gevraagd : "wilt u het volgende programma van een onbekende uitgever toestaan wijzigingen aan deze computer aan te brengen?".
Met uitgeschakeld accountbeheer heb ik dit probleem uiteraard niet meer. Maar dit is niet aan te raden in het kader van de veiligheid.

Ik heb het internet afgezocht naar een manier om te maken dat ik de vraag niet meer krijg, maar te vergeefs.

Alle mogelijkheden met het aanduiden van "uitvoeren als administrator" in de eigeschappen van het programma baten niet.
Wat ik vreemd vind is dat, zelfs als rechts klik op het programma en kies voor "uitvoeren als administrator", ik nog altijd de pop-up krijg met die vervelende vraag :)

Heeft iemand een oplossing voor mijn probleem?

Groetjes
JP
 
Zoals je zelf al aangaf: Gebruikers accountbeheer uitzetten of het niveau verlagen.
Uitzetten is het 1e wat ik altijd doe, in Win7 maar ook in Win10 want het is schijn-veiligheid dat accountbeheer.
Heb er nog nooit een probleem door gehad....en ben van dat irritante gezeur af.
 
Uitschakelen van de UAC, dat is het eerste wat Microsoft zelf ook zegt en dan komt het bekende riedeltje, 'niet aan te raden in het kader van de veiligheid' er achteraan. Internet staat er vol van en duizenden mensen komen met deze vraag/probleem en Microsoft lost niets op. Heb die UAC ook al tig jaar uitgeschakeld en nooit een probleem gehad.
 
Je kan het uitvoeren vanuit je taakplanner zonder de vervelende melding te krijgen: linkje.
 
Mappen als C:\Program Files zijn systeemmappen... dus vallen onder die UAC regeling.
Wat vroeger nog wel eens werkte is : Maak zelf een nieuwe programma map aan bijv:
C:\Program-Files
Dus met een - er tussen. Dan ben je zelf de maker en dan was het altijd zo dat je alle rechten hebt onder die vragen. Maar ik heb het al tijden niet meer nodig gehad.

Vervolgens installeer je het programma dus opnieuw en moet je wel
C:\Program-Files
als installatiemap opgeven.

Wordt dat niet gevraagd dan zit er soms iets als setup.ini en pas je het installatiemap/dat pad daar in aan.
Dus dan moet je de installatie map als die er wel even op een tijdelijk plekje copyen en dan pas aanpassen en vervolgens de installatie doen.
Een registeraanpassing werkt bij simpele installaties ook, maar das meer risico als je niet ervaren bent.

Maak zo wie zo eerst een backup/ herstelpunt of nog beter een image van je systeem. Backup had je minimaal toch al....?

Give it a try...
En?
 
Laatst bewerkt:
@dorado : echt een creatieve oplossing. Werkt niet in mijn geval aangezien het programma dat de problemen veroorzaakt opgeroepen wordt door een ander programma.
@route99 : ik had het programma al onder gebracht in een map die ik zelf gemaakt heb onder C:/ en dus niet onder C:/Program Files. Is dus voor mij blijkbaar geen oplossing.

Misschien dan toch maar de de radicale oplossing van scrapheap en senso toepassen ? Tenzij er nog andere oplossingen uit de bus komen.

Alvast bedankt voor de eerste reacties.

JP
 
@dorado : echt een creatieve oplossing. Werkt niet in mijn geval aangezien het programma dat de problemen veroorzaakt opgeroepen wordt door een ander programma.JP
Kun je mss daar wat meer over vertellen? Misschien kan ik het voor je oplossen...
 
Laatst bewerkt:
Bedankt iedereen voor de aangereikte oplossingen.
Uiteindelijk heb ik gekozen om gewoon de UAC af te zetten :D
 
Wèl je koppie erbij houden nu als je op zgn "gratis" software sites etc. aan het rondstruinen gaat, dus niet klakkeloos overal op klikken en vooral goed lezen voor je ergens op klikt...:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan