• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

filteren op beveiligd werkblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

peter211990

Gebruiker
Lid geworden
19 feb 2020
Berichten
6
Hallo,

Is het mogelijk om op een beveiligd werkblad (autofilter gebruiken aangevinkt) toch te kunnen filteren? Nu krijg ik foutmelding 1004 dat dit niet gaat indien een werkblad beveiligd is.

Groet,
 
Beste Karel,

Nee niet als de beveiliging erop zit. Zie bijlage. Het gaat om de blauwe knop 'FILTER' die middels een macro werkt.

Groet
 

Bijlagen

  • EA formulier forum.xlsm
    57,8 KB · Weergaven: 23
Zet de beveiliging er in je code nogmaals op, maar gebruik het extra argument UserinterfaceOnly:=True. Dit hoef je maar 1 keer te doen.
Code:
Sub beveilig()
    ActiveSheet.Protect DrawingObjects:=False, Contents:=True, Scenarios:= _
        False, AllowDeletingRows:=True, AllowSorting:=True, AllowFiltering:=True _
        , AllowUsingPivotTables:=True, userinterfaceonly:=True
End Sub
 
Beste Jan Karel,

Zo bedoel je? Met onderstaande macro krijg ik dezelfde foutmelding helaas.

Sub Offertefilter()
'
' Offertefilter Macro
'

'
ActiveWindow.SmallScroll Down:=-126
ActiveSheet.Range("$A$1:$O$190").AutoFilter Field:=15, Criteria1:="=", UserinterfaceOnly:=True
End Sub
 
Nadat je eenmalig (maar telkens na openen van het bestand) mijn macrootje "beveilig" uitvoert, wertk jouw macro gewoon.
 
Beste Jan Karel,

Dit bestand moet door mensen gebruikt kunnen worden die bijna nooit in excel werken. Is het niet mogelijk jouw macro te koppelen aan de blauwe FILTER knop?

Groet
 
Plaats in ThisWorkbook:
Code:
Private Sub Workbook_Open()
Beveilig
End Sub
 
Of gewoon zo.
Code:
Sub Offertefilter()
ActiveSheet.Unprotect
 Range("$A$1:$O$190").AutoFilter Field:=15, Criteria1:="="
ActiveSheet.Protect
End Sub

Kunnen ze ook niet filteren zonder gebruik te maken van de knop.
 
Beste Harry,

Super, dit werkt perfect. Hartelijk dank beiden voor jullie hulp.

Groet, Peter
 
Beste Harry,

Is het nog mogelijk om in de macro het wachtwoord mee te geven. Als ik er nu namelijk een wachtwoord op zet, werkt de filter niet meer zonder deze op te geven. Logisch natuurlijk, maar dan heb ik nog niets aan het beveiligen van de sheet.

Groet,
 
Ja hoor,

Code:
ActiveSheet.Unprotect "wachtwoord"
Range("$A$1:$O$190").AutoFilter Field:=15, Criteria1:="="
ActiveSheet.Protect "wachtwoord"
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan