• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Aantal wedstrijden tonen over een aantal weken.

Status
Niet open voor verdere reacties.

piekewieke

Gebruiker
Lid geworden
23 sep 2017
Berichten
23
Hallo,
We spelen een aantal weken een jeu de boules competitie. Nu is het de bedoeling dat het aantal al gespeelde wedstrijden wordt opgeteld.
Ik deed dat door op elk week tabblad per wedstrijd in een cel een 1 te laten verschijnen (in voorbeeld bestand wordt dit duidelijk).
Deze enen telde ik van week 1 t/m 13 bij elkaar op. maar nu is een team afgevallen en ik laat bij het sorteren op wedstrijdpunten deze enen niet mee sorteren.
Dus ik krijg dan geen actuele stand van de gespeelde wedstrijden
Is er een formule te bedenken om dat goed te krijgen anders moet ik alle macro's opnieuw opnemen.
Het gaat in het voorbeeld bestand om de B-Poule.

Bekijk het bestand dan wordt een en ander duidelijk.Knipsel.JPG
 

Bijlagen

  • 18 februari 2020.xlsm
    670,1 KB · Weergaven: 39
Bekijk het bestand dan wordt een en ander duidelijk.

Helaas, het wordt mij nog niet duidelijk.
Kun je wat meer uitleg over het probleem geven?
 
Je hebt toch maar 4 macro's nodig?
Sub ateams
Sub Bteams
Sub apunten
Sub bpunten
1 module is ook wel voldoende.

Code:
Sub apunten()
  Range("B6:V19").Sort Range("U6"), 2, Range("V6"), , 2, , , xlNo
End Sub
Sub bpunten()
  Range("B23:V36").Sort Range("U23"), 2, Range("V23"), , 2, , , xlNo
End Sub
Sub ateams()
  Range("B6:V19").Sort Range("D6"), , , , , , , xlNo
End Sub
Sub bteams()
  Range("B23:V36").Sort Range("D23"), , , , , , , xlNo
End Sub
 
Hallo,
Haije, Heb de afbeelding aangepast zo dat ik beter kan uitleggen wat het probleem is.
Bij A vul ik een uitslag in, bij B komt dan voor elke uitslag die ik invul een 1 te staan.
Bij C worden alle enen bij elkaar opgeteld en dat van 13 speeldagen. Het probleem is ontstaan omdat een team is wegvallen.
Voorheen maakte het niet uit waar C zijn data ophaalde want in alle cellen stonden bij B altijd enen. Nu een team is weggevallen staan er in bepaalde cellen geen enen en met sorteren op wedstrijdpunten leest C in de verkeerde cellen de data waardoor niet het aantal gespeelde wedstrijden bij het juiste team staat. Sorteer de B-poule op 18 februari maar eens op wedstrijdpunten in het excelbestand dan zie je wat ik bedoel.
Dus het aantal gespeelde wedstrijden komt tot stand uit alle gespeelde wedstrijden verdeeld over 13 tabbladen.

Knipsel.JPG

VenA, als ik de macro's opnieuw moet maken dan zijn dat er 26 (2 op elke speeldag) alleen die van de B poule want A poule de is goed zo.
 
Laatst bewerkt:
misschien helpt deze je op weg:
 

Bijlagen

  • 18 februari 2020 svp.xlsm
    689,4 KB · Weergaven: 37
Je hebt helemaal geen macro per speeldag nodig. Op elk blad is het te sorteren bereik gelijk en dan volstaat 1 macro.
 
Hallo sylvester-ponte,
Bedankt, volgens mij doet dit inderdaad de truc, hoe heb je dat voor mekaar gekregen?
Mijn kennis van formules is niet groot daarom deze vraag.
Gr. pieke:)
 
Laatst bewerkt:
Hallo Pieke, daarvoor heb ik deze code in elkaar geprutst:
Code:
Function Nw(TeamNr As Integer)
    Application.Volatile                            'hierdoor wordt de function herberekend in elk blad als er ergens wordt gesorteerd
    Dim Sh As Worksheet, Team As Range
    For Each Sh In Worksheets
                                                           'als de sheet zichtbaar is en ongelijk aan "Tegenstander" en ongelijk aan "Deelnemers" dan
        If Sh.Visible = xlSheetVisible And Sh.Name <> "Tegenstander" And Sh.Name <> "Deelnemers" Then
            Set Team = Sh.Columns(4).Find(TeamNr)                                               'zoek het Teamnr in kolom4
            Nw = Nw + WorksheetFunction.Sum(Team(, 20), Team(, 21))                  'tel de eentjes op uit kolom W en X
        End If
    Next
End Function
 
Sylvester,
Bedankt voor deze oplossing, het doet precies wat mijn vraag was.
Ook alle anderen bedankt dat jullie hebben meegedacht.
Ik ga dit topic op opgelost zetten.

Gr. Pieke
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan