Access. Waarde variabele tussen twee subroutines uitwisselen

Status
Niet open voor verdere reacties.

KPTPTT

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2018
Berichten
321
Hallo. Ik heb van alles gelezen en getest maar ik kom er niet uit. Er is sprake van twee formulieren, ieder met een subroutine. In het eerste formulier is een string variabele sMonteur1. De variabele (waarde van) wil ik toepassen in de subroutine van het tweede formulier. In Form1 het ik sMonteur1 als Public string gedeclareerd, maar de variabele waarde van sMonteur1 wordt niet doorgeven aan de subroutine in Form2. Ik heb ook getest door de Subroutines Public te maken, maar geen resultaat. Hoe kan ik het realiseren?
Code:
Formulier 1
Option Compare Database
Public sMonteur1 As String
---------------------------------------
Private Sub Knop1_Click()
Mijn code . . . . . .
sMonteur1 =  . . . .
End Sub

Formulier 2
Option Compare Database
----------------------------------
Private Sub Knop60_Click()
Dim sMonteur As String
sMonteur = sMonteur1
Mijn code . . . . . .
End Sub
 
Zet Public sMonteur1 As String in een module.
 
Vergeet variabelen en geef de waarde mee via het OpenArgs argument.
 
Bedankt. Inmiddels verder zitten "volgelen". Er zijn nmi. twee manieren, jouw suggestie met OpenArgs maar ook met TempVars . Die heb ik ook getest en dat werkt ook.
 
Was de volgende tip :). Ik zou in dit geval overigens de OpenArgs nemen. Vandaar dat ik die eerst voorstelde.
 
Ik met iets Basics aan het stoeien maar kom er niet uit. Ik heb een tabel "Opdrachten" met een veld o_Datum1. Vanuit een formulier Email wil ik ahv een handeling met een knop de waarde van de Datum in het veld aanpassen. Maar dat wil niet lukken. Hetzelfde in een ander formulier werkt wel ( o_Datum2 =Now() ). Ik heb nog de tabelnaam er voor gezet, maar niets.
Code:
 Me![Opdrachten].[o_Datum2] = Now()
 
Formulieren werken op basis van de onderliggende tabel. Daar hoef je verder geen rare trucs voor uit te halen, lijkt mij. Weet je zeker dat het datumveld in de bron van het formulier zit?
 
En datumvelden kun je beter met Date() vullen. Het gaat tenslotte om de datum waarde, niet om de tijd waarde.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan