OS X El Capitan crasht in recovery mode

Status
Niet open voor verdere reacties.

luck7

Gebruiker
Lid geworden
10 feb 2009
Berichten
791
Goedemiddag,

Ik probeer een oude MacBook Air te wipen door een verse installatie van het OS te doen.
Wanneer ik bij het booten cmd + R indrukt crasht de laptop echter. Dit blijft hij daarna doen, tot het ik nvram reset met option + cmd + r +p. Daarna boot de laptop weer netjes en kan ik inloggen.
Herstart ik het systeem en probeer ik weer in Recovery mode te komen, dan gebeurt hetzelfde opnieuw.

Ik heb ook geprobeerd om met windows + TransMac een bootable usb te maken via een dmg die ik van het internet heb geplukt, maar als ik de MacBook boot met CMD krijg ik alleen de interne harde schijf te zien + keuze om te verbinden met een wifi netwerk. (ingelogd maar geeft verder geen extra opties).

Weet iemand hoe ik op een andere manier het os kan herstellen, of alternatief (gratis) kan upgraden/updaten zodat ik wel weer een schoon os heb?

Bedankt!
 
Hallo Daniel162,

De eerste stap is meteen waar het bij mij, zoals beschreven, fout gaat.
Als ik bij het booten cmd + R indruk crasht de laptop.
 
probeer deze mogelijkheden.Opnieuw installeren via macOS Recovery
Met macOS Recovery kunt u het Mac-besturingssysteem eenvoudig opnieuw installeren, zelfs als u de opstartschijf eerst moet wissen. Het enige wat u nodig hebt, is een internetverbinding.
Als er een draadloos netwerk beschikbaar is, kunt u dit selecteren in het Wifi-menu in de menubalk. Dit menu is ook beschikbaar in macOS Recovery.
1. Start op via macOS Recovery
Om op te starten via macOS Recovery, schakelt u de Mac in en houdt u meteen daarna een van de volgende toetscombinaties ingedrukt op het toetsenbord. Command-R wordt over het algemeen aanbevolen, vooral als u macOS Sierra 10.12.4 of hoger 10.13.6 nooit eerder hebt geïnstalleerd.
Command (⌘)-R
Installeer de macOS-versie die het laatst op de Mac geïnstalleerd was.
Option-⌘-R
Upgrade naar de nieuwste macOS-versie die compatibel is met de Mac.
Shift-Option-⌘-R
Installeer de macOS-versie die bij de Mac is geleverd, of de versie die er het dichtste bij zit en die nog beschikbaar is.

Als dit niet gaat is er iets anders aan de hand.

Reparatie iMac

LED 1 - Geeft aan dat de druppelvoltage van de voeding wordt gedetecteerd door de hoofdprintplaat. Deze LED blijft AAN zolang de iMac op de netvoeding is aangesloten. De LED blijft branden, ook als de computer is uitgeschakeld of in de sluimerstand is gezet. De LED gaat alleen uit als de wisselstroom is losgekoppeld of de voeding defect is.

LED 2 - Geeft aan dat de hoofdprintplaat de juiste stroomvoorziening van de voeding heeft gedetecteerd wanneer de computer is ingeschakeld. Deze LED brandt als de computer is ingeschakeld en de voeding naar behoren werkt.

LED 3 - Geeft aan dat de computer en de videokaart communiceren. Deze LED brandt als de computer correct communiceert met de videokaart. Als LED's 1 en 2 AAN zijn en u het opstartgeluid hoort, maar LED 3 UIT is, is de videokaart mogelijk niet goed geïnstalleerd of moet deze worden vervangen.

LED 4 - Geeft aan dat de computer en het LCD-display communiceren. Deze LED brandt als de computer is ingeschakeld en er een videosignaal wordt gegenereerd. Als de LED AAN is en er geen beeld op het LCD-display verschijnt, is het LCD-scherm of de omvormer mogelijk verkeerd geïnstalleerd of moet deze worden vervangen.

Doe het niet zelf zonder speciaal materiaal.
 
Uiteindelijk bleek Catalina de reden dat ik de bootable USB niet zag. Deze wordt niet ondersteund op een Air van 2010.
Nieuwe USB gemaakt met High Sierra, die werkte wel.
Probleem met niet in recovery kunnen booten was na de installatie van High Sierra ook opgelost.
Bedankt voor de hulp.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan