Belkin Netwerk USB hub

Status
Niet open voor verdere reacties.

ldries46

Gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2006
Berichten
446
Ik ben op dit moment bezig met een migratie van één computer naar een andere. Beide draaien Windows 10 64 bit. Aan mijn netwerk hangt een Belkin F5S5009 Netwerk USB hub. De software om de diverse apparaten aan één van de computers te koppelen laat op beide computers dezelfde aangesloten apparaten zien maar beide oude computer kan ik zonder problemen een verbinding maken maar op de nieuwe niet. Het belangrijkste verschil is dat oude begonnen is als Windows 7 computer en de nieuwe begonnen is met Windows 10. Waar moet ik welke zaken aanpassen om op beide computers alles werkend te krijgen. Ik moet een aantal apparaten installeren die via deHub zijn aangesloten
 
Hi,
Zoeken op Belkin F5S5009 levert geen resultaten op... Klopt dat nummer wel?
En begrijp ik goed dat je twee computers via usb (2.0, 3.x?) op de zelfde hub hebt aangesloten? Ik weet het niet helemaal zeker maar ik denk dat dat niet gaat werken.

Als het nou een netwerk switch zou zijn, en je zit in hetzelfde netwerk, dan kun je mappen delen aan zetten of een backup draaien oid.. Dat heeft meer kans van slagen.
 
Het nummer is goed. je kunt het ook vinden door te zoeken op Belkin USB Hub.
Ja het werkt goed, in het verleden heb ik er een Windows 7 en een windows XP computer op gehad.
Het voordeel is dat meerdere computers van de zelfde Printer gebruik kunnen maken waarbij dan automatisch geschakeld wordt en dat ook meerdere computers van de zelfde Scanner of camera gebruik kunnen maken zonder kabels om te steken. Alles 5 USB aansluitingen (USB 2) itten via ethernet aangesloten op meerdere computers. Ik heb inmiddels wel het idee dat er een setting van Windows het goed werken verhinderd
 
@ Solaris: ding werkt via WiFi...het is dus niet zo dat de usb-poorten 1 op 1 met elkaar verbonden zijn..
Blijkbaar gaat het om dit apparaat.

@ ldries46 : heb je de instellingen voor geavanceerd delen in het netwerk-centrum wel goed staan dan..?
Kan ook iets te maken hebben met het gebruikte smb-protocol, Win 10 ondersteunt geen smb v.1 meer, dat moet je zelf toevoegen als je dat wilt gebruiken.
 
De software heb je wel succesvol kunnen installeren op Windows 10? Indien ja, krijg je een foutmelding te zien bij het verbinden met de hub?
 
De software heb ik succesvol geïnstalleerd. Bij het klikken op verbinding maken flits er even een bericht voorbij zo snel dat ik maar net kan zien dat het langs komt terwijl als ik het op de oude computer doe dan verschijnt er een duidelijk bericht dat de verbinding is gemaakt. Ik heb zelfs geprobeerd de software van de oude machine geprobeerd over de andere heen te zetten, maar dat levert geen verbetering op. Bij de eigenschappen die ik in het venster kan zien zie ik ook het juiste ip adres en als ik er een apparaat bij prik dan verschijnt dat ook correct. Dus kennelijk zit het op het verbinding krijgen vast
 
Ik heb inmiddels via een site van Belkin geprobeerd iets wijzer te worden. Zij zeggen dat dat het device nooit op Windows 10 getest is. Zij vinden het te oud. Inmiddels het ik de machtigingen gelijk gemaakt als in het andere systeem en zelfs Windows 7 Compatability mode aangezet, maar niets helpt
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan