traag internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

appie4611

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 dec 2018
Berichten
1
hallo even een vraag.

ik heb een TP-LINK 150Mbps Wireless N Adapter in mijn pc met win 10 , maar haal maar een snelheid van 72,2 , wat doe ik verkeerd?
 
72,2 wat? Mbps, kB/s, nootjes? ;)
 
Die stammen uit ca 2011... kunnen de hoge nootjes echt niet aan.....
 
De snelheid is ook afhankelijk van de poorten of zoals in uw geval de WiFi verbinding en lijkt normaal voor snel ADSL.

Plaats het resultaat van een test van speedtest.net zoals hier onder en gebruik eens de netwerkkabel.

 
Woont u in een flat, dan is de oorzaak waarschijnlijk het betonstaal in de muren.
Verder kan het de storing van omringende wifi's zijn.
Hang de pc met een draad aan internet en kijk of ie het dan ineens vlot doet. Zo ja, dat is het een van bovenstaande veroorzakers.

Overigens raad ik iedereen aan altijd bedraad te werken en niet draadloos. Draadloos is altijd trager dan bedraad en ook minder veilig.
 
Er wordt weer eens niet verteld welk type het precies is,maar vooruit....is het toevallig een apparaat met maar 20mhz bandbreedte (of staat deze slechts ingesteld op 20mhz)?
Zo ja, dan is de snelheid uitstekend te noemen, is het een 40mhz exemplaar (en staat dat dus aan) zou ik inderdaad bovenstaande tips eens na gaan lopen.


benaming/datumfrequentie (ghz)802.11

(standaard)
Bandbreedte
(MHz)
Datarate per stream
(Mbit/s)
n Oktober 2009 2,4/5 Wi-Fi 4 20 7.2, 14.4, 21.7, 28.9, 43.3, 57.8, 65, 72.2
2,4/5 Wi-Fi 44015, 30, 45, 60, 90, 120, 135, 150
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan