in nieuw tabblad verschijnen even rare tekens

Status
Niet open voor verdere reacties.

willem 2

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2008
Berichten
470
hallo , weer iets raars wat ik nog nooit gezien heb . ( ben ik gehackt?)

Als ik via bv mijn e-mail een mail open verschijnt er in een nieuw tabblad voor 1 sec in het tabblad bovenin tekens en cijfers die meteen weer weg zijn , dit gebeurt ook als ik bv een nieuw tablad open voor internet bankieren of iets anders.
niet altijd maar de laatste weken vaak.
Dit gebeurt alleen in google chrome , niet in explorer of firefox.
tot eind vorig jaar nog nooit gehad.
Ik heb in online zakelijke beveiliging via de winkel en heb windows 10 op mijn notebook.
Het gaat zo vlug en onverwacht dat ik er geen printscreen van kan maken of zien wat er precies staat.

iemand aub een suggestie,

willem
 
Gebruik nooit de links in de e-mails. 'Online zakelijke beveiliging via de winkel'? Is dat een programma/software? Welke? Doe een volledige scan met het aanwezige securityprogramma met eventueel Malwarebytes. Gebruik Firefox en let op dat de pagina https is en een slotje heeft. Kijk goed naar het adres en nooit via een e-mail naar internetbankieren gaan!
 
dag senso, nee ik open nooit zomaar een e-mail maar kijk eerst naar het http adres. maar als ik bv op de vaste pagina van de rabobank wil gaan gebeurt dit ook. de beveiliging via de winkel loopt ook via hen en daar zijn enkele tientallen klanten op geabonneerd, het is een bekend en gerenomeerde winkel.
regelmatig laat ik malwarebytes lopen en de beveiliging via de winkel loopt de hele dag door, daar heb ik geen invloed op.
het slotje zit er trouwens overall op zowel IE en firefox en chrome.
 
p.s , als ik bv op mijn e-mail zit en de pagina ververs gebeurt het ook ooit dat er een extra tabblad verschijnt met cijfers en letters die binnen 1 sec weer verdwijnt.
 
Gebruik de laatste versie van Chrome, kijk daarvoor bij Instellingen, de drie puntjes rechts boven en Help > Over Google Chrome.

Start Chrome dan op zonder extensies en kijk of dat enig verschil maakt. Hiervoor pas je in Eigenschappen van de snelkoppeling de opdracht aan door er achter --disable-extensions te zetten. Bij de instellingen iedere extensie uit schakelen en voor jezelf even een notitie maken, is ook een optie en dan zie je meteen of er ongewenste extensies zijn, zoals zoekbalken. Sluit Chrome af. Ga naar Taakbeheer en sluit alle Chrome processen. Start daarna Chrome en vergeet niet eventueel, om na bevindingen --disable-extensions weer weg te halen.

In de instellingen, bij Geavanceerd > Systeem, kan Hardwareversnelling verkeerd staan in of uit geschakeld. Het is niet te zeggen of grafische chips mee of tegenwerken en goed geconfigureerd zijn voor hardwareversnelling.

Daar onder bij Resetten en opruimen > Computer opruimen kan u zoeken naar bekende schadelijke software.

Wis eens de tijdelijke Internetbestanden bij Privacy en beveiliging > Browsegegevens wissen > alleen afvinken en verwijderen de: Gecachte afbeeldingen en bestanden.

Bij Eigenschappen van uw Internetverbinding in Netwerkcentrum zal er onder Geavanceerd en Eigenschappen van IP versie 4 (IP4 configuratie) een goed werkend DNS moeten staan. Dit bepaalt de te nemen route over het Internet. Die van Google is: 8.8.8.8 en 8.8.4.4
 
woow alfred , ik weet niet of ik hier allemaal aan toe kom maar ga het wel proberen, ik kom er vandaag of uiterlijk morgen op terug alvast bedankt voor de tips.
ik heb wel een tijdje terug daar iets bij hardware aangetikt maar wat weet ik niet meer.
ik heb nu malwary controle lopen en via geavanceerd (Controleren op schadelijke software… maar dit loopt al 5 minuten nu zonder dat er iets gebeurt , maar laat dit een tijdje doorlopen)

alvast bedankt willem.
 
Laatst bewerkt:
ps Alfred, ik blijf bij stap 2 hangen en wil alles 1 voor 1 controleren.

malwary was alles ok , niets gevonden.
bij instellingen : geavanceerd - zoeken naar schadelijke software krijg ik elke keer na 15 min het volgende :Zoeken is mislukt
Er is een fout opgetreden terwijl Chrome naar schadelijke software zocht.
wat kan hier aan de hand zijn?, en/of moet ik deze stap even overslaan.
de volgende tip snap ik niet :
Start Chrome dan op zonder extensies en kijk of dat enig verschil maakt. Hiervoor pas je in Eigenschappen van de snelkoppeling de opdracht aan door er achter --disable-extensions te zetten
 
Laatst bewerkt:
ALFRED, toen ik google chrome opende en outlook ging openen verscheen dat nieuw tabblad vlug.
Ik heb deze vlug aan geklikt en er kwam het volgende in de adresbalk te staan : http://r.srvtrck.com/v2/go?ai=b7664...9&w=4&e=1&cs=11743c99ad44e2cd8033c9e9808f1e64

en ik kwam uit op een advertentie uit belgie waarna er in de adresbalkj kwam te staan: dit verzinjeniet met een advertentie over lampen uit belgie , met ik dacht iets in het russisch???????. ps ik ben er pas morgen weer op
 
Trap dat gore Chrome gewoon van je pc, probleem opgelost.
Je hebt toch ook Firefox..?
Waarom dan met dat drama Chrome blijven klooien, ik snap dat niet...
Gebruik al jaren Firefox maar heb nog nooit van die wazige zaken gezien die hier op het forum over Chrome gemeld en gevraagd worden....
 
In de Eigenschappen (rechts klikken op het pictogram) en daar de opdrachtregel verlengen met --disable-extensions. Zoals in Windows 7 zie afbeelding:
Knipsel Chrome.JPG
Dit hoeft niet, je kan ook in Instellingen van Chrome extensies uitschakelen zoals daarna beschreven.
Wat je moet doen wanneer controle van schadelijke software stopt dat weet ik niet.
U kan gewoon In Instellingen bij Meer hulpprogramma's > Extensies kijken en grote kans dat u daar een "browser helper" ziet staan die u niet heeft gekozen zoals eentje die in advertenties voorziet, helpt met zoeken en u om wil leiden naar andere pagina's. Een zoekactie met Google wil wel eens uitsluitsel geven over wat een extensie is. Daarnaast kan u kijken bij Programma's en onderdelen van Windows of daar ongewenste software staat. Een paardenmiddel is om AutoRuns van Sysinternals een lijst te laten opstellen van alles wat er op de computer opstart en dan vooral te letten op wat er in de categorie Browsers staat. AutoRuns hoeft niet geïnstalleerd te worden en kan uitsluitsel bieden over malware op de computer omdat het alles laat zien wat er opstart. Bedenk dat een programma als video converteren of drivers zoeken of download helpen of computer versnellen, dat kwaadwillig is, telkens opnieuw een browser helper of spyware kan installeren. Google dus op namen van programma's en "malware" en "reclame (adds)."
 
Aangezien jouw vraag niet hardware gerelateerd is je vraag verplaatst naar een meer geschikte sectie.
 
Alfred,

Ik heb bij programma's een video convertor verwijderd die ik 1 maand terug heb geinstalleerd naar aanleiding van een vraag hier over mini dv bandjes ( freemake video ), malware laten lopen beveiligings software van de winkel laten lopen ( deed deze automatisch , maar toch een weg gevonden om het zelf ook te doen), ik heb bij Meer hulp programma's en extensie een browserhulp gevonden die ik nooit heb geinstalleerd of ken of heb gezien ( heel raar ) en heb deze verwijderd, ook alle cookies verwijderd en stille bestanden.
Helaas ging het bij de snelkoppeling van chrome bij eigenschappen niet goed om disable extensions toe te voegen, ik kreeg daar de melding dat de doelmap ongeldig was terwijl ik exact deed wat je had beschreven.

Ook werd hierboven de tip gegeven door scraphead dat ik beter naar firefox kon overgaan, hier moet ik nog over nadenken omdat ik google altijd gewend ben en nog niet helemaal gewend ben aan firefox. Maar ik gebruik hem nu wel regelmatig , dus als ik daar aan gewend ben stap ik toch misschien over. Toch bedankt Scraphead voor de tip en meedenken.

Bovenstaand dus allemaal uitgeprobeerd en tot mijn verbazing komt het extra tabblad nu niet terug, wat van de bovenstaande tips nu de oplossing heeft gebracht weet ik ook niet maar het heeft geholpen, maar bij vooral de meer hulp programma's de rare toevoeging leek me wel frapant dat die daar stond.

ik sluit deze topic nog niet want wie weet komt het toch weer terug.
tot die tijd wil ik vast iedereen ( ALWEER) bedanken voor het meedenken , de tijd en de goede tips .

toppie Willem
 
ALFRED, toen ik google chrome opende en outlook ging openen verscheen dat nieuw tabblad vlug.
Ik heb deze vlug aan geklikt en er kwam het volgende in de adresbalk te staan : http://r.srvtrck.com/v2/go?ai=b7664...9&w=4&e=1&cs=11743c99ad44e2cd8033c9e9808f1e64

en ik kwam uit op een advertentie uit belgie waarna er in de adresbalkj kwam te staan: dit verzinjeniet met een advertentie over lampen uit belgie , met ik dacht iets in het russisch???????. ps ik ben er pas morgen weer op
Kijk eens naar dit artikel om je hier van te ontdoen.
 
Laatst bewerkt:
Pffffff dorado , dat was een hele kluif om alles door te lezen en uit te voeren .
ben er vandaag de hele dag mee bezig geweest.
ik heb nog 2 rare dingen gezien, 1 in taak beheer en 1 malware popup.
het mooiste is dat ik ook rechts bovenin de hoek een melding kreeg dat mijn NORTON antivirus was verlopen die ik nooit heb gehad. Ook deze is verdwenen.
Alles werkt perfect op zowel firefox als chrome.

Ik wil echt iederen bedanken voor de moeite en tijd . Ik maakte me echt zorgen door deze extra tabblad wat zomaar verschhen net zoals de advertentie van NORTON wat rechts bovenin verscheen.
laptop verschillende keren opgestrat zowel oulook als andere tabbladen. Dit moet en is nu opgelost lijkt me.

Echt iedereen bedankt voor de goede tips, ben er nu pas gerust op. dank jullie.

willem
 
Uiteindelijk blijkt dat jouw vraag spyware gerelateerd is en daarom is je vraag verplaatst naar een meer geschikte sectie.


Ok, Ik wil graag nog even nazien of er nog vreemde dingen op je systeem zijn.

Schakel uw antivirussoftware tijdelijk uit en download
55939058ef1f8-16x16.png
ZHPDiag naar het bureaublad.

ZHPDiag uitvoeren
  • Dubbelklik op zhpdiag3.exe om het programma op te starten.
  • Windows 8 en 10 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Klik op "I agree" in het openingsscherm "TERMS OF USE".
  • Klik op "Scanner" en wacht geduldig tot de scan gereed is.
  • Vervolgens verschinjnt er een tekstbestand met de naam ZHPDiag.txt op je bureaublad, post deze als bijlage in je volgende bericht.
    (Het logbestand kan je ook terugvinden in de map C:\Users\Gebruikersnaam\AppData\Roaming\ZHP.)
 
Laatst bewerkt:
dag dorado, sorry voor de late reaktie , was gisteravond niet meer thuis.
ten allereerst ben ik een leek van de generatie die opgegroeid is zonder pc en mobiele telefoon, sorry als ik niet alles goed doe of begrijp. daarom vraag ik al vanaf 2008 bij problemen om hulp aan helpmij die me altijd voortreffelijk helpen.
mijn anitvirus kon ik niet uitschakelen , dit loopt online via LEVIX managed antivirus 24 uur per dag als ik online ben.
ik heb dus ZHPDiag gedownload en laten lopen , ik geloof dat er bij het lampje 65 stond. of hier de cookies ook bij staan weet ik niet. ik hoop niet dat er 65 virussen op staan want dan stop ik meteen met dit antivirus programma via de winkel. kost me voor 3 pc's € 100 euro per jaar.

PS hoe kan ik deze link toevoegen , staat nu op mijn bureaublad maar als ik hierboven link aanklik moet ik een url toevoegen?.

willem
 
Laatst bewerkt:
In de editor ga je geavanceerd (onder) en boven zie je een paperclip. Klikken en bladeren, selecteer bestand > uploaden > Gereed en paperclip weer openen en bestand toevoegen (komt in bericht te staan).
 
ik hoop dat ik het hierbij goed gedaan heb.

hoop dat het zo goed is.

tja moeilijk voor een leek .
 

Bijlagen

  • ZHPDiag.txt
    998,5 KB · Weergaven: 68
  • ZHPDiag.txt
    998,5 KB · Weergaven: 72
Laatst bewerkt door een moderator:
Is toch gelukt. Paar keer doen en dan gaat het gemakkelijk. Er staat gewoon Avast! Antivirus op en dat is toch een volledig securityprogramma? Windows Defender is ingeschakeld. Dat zal dan wel kunnen. Immers jij hebt een extern beheer van jouw beveiliging. Maar nemen ze die pc dan een paar keer op afstand over? En wat doe je dan tegen kwaadwillende browserextensies?
 
Bijgevoegd bestand is geen ZHPDiag.txt

Download SystemLook(x32) & plaats het bestand op het Bureaublad.
Dubbelklik SystemLook.exe om het programma te starten.
In het venster dat opent kopieer je onderstaande code:

Code:
:filefind
ZHPDiag.txt
danger.png
Zorg dat deze tekst links uitlijnt!

Klik op de knop "Look" om de scan te activeren.
Als de scan klaar is opent een tekstbestand (SystemLook.txt).
Post de inhoud van dit bestand.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan