Onedrive op Mac OS 10.10.3

Status
Niet open voor verdere reacties.

pluizebol

Gebruiker
Lid geworden
14 jan 2002
Berichten
34
Beste,
Ik probeer Onedrive te installeren op een Mac met OS 10.10.3. Dit gaat niet, er is minstens 10.12 nodig. Om verschillende redenen willen we het OS niet upgraden. Is er een workaround of een oudere versie van Onedrive die wel werkt? Alvast hartelijk dank!
Groet
 
Heb je mogelijk een anders systeem waar het wel kan en die deel je dan in het netwerk... iedereen blij.. (hoop ik).
Op afstand zou je nog met Teamviewer kunnen werken.

Groot nadeel van Onedrive is dat het proprietary MS technologie is, en niet iets als een Webdav die je heel makkelijk onder alle MaCOs kunt mounten.
En van de kids hoor ik ook dat ze liever met Google shares werken ivm de diversiteit daarvan, je kunt ook makkelijker direct aan een document werken.
 
Met alles respect.... ik geloof niet dat dit het probleem is.. lees #1 de TS nog maar eens een keer wat het echte probleem is.....
 
@APIleman: dat lukt dus niet, anders was deze post niet nodig. Ook al met Microsoft in de chat gehangen.
@route99: ik heb al jaren Onedrive en ben er erg tevreden over. Ik heb een familie-abonnement en probeer het nu ook op een Mac te zetten voor iemand anders. Daar ligt het probleem. Dus Onedrive en die OS versie zijn een gegeven. Als daar een oplossing voor is hou ik mij warm aanbevolen.
 
OK route 99. We wachten af waarom Ts persé One drive wilt gebruiken?
Ik denk waarschijnlijk omdat hij nog toestellen bezit die op Windows draaien.
Hij kan ook omgekeerd werken en ICloudDrive installeren op zijn Windows toestellen.
 
ICloudDrive onder windows: das een rudimentaire optie.... pijltje up en down... geen gemapte drive, mijn ervaringen zijn super slecht daar mee.
ik heb zelf 2 pro opties via Webdav: eentje met 1TB via Stack (gratis versie) en onze eigen NAS op 2 plaatsen.
Alles te mounten en daardoor werkt het alsof je een lokale schijf hebt.
Bij Stack kan ik ook heel simpel mappen delen op diverse rechten levels. Onze eigen NAS delen we nooit, daarom heb ik Stack erbij....
 
@APIleman: Slechte ervaringen met upgrades bij Apple, alle kinderziekten komen boven, bovendien zal sommige software niet meer werken. Onedrive mijn keuze en ik gebruik het al lang met volle tevredenheid op mijn Windows machine. Mijn vraag is dus beperkt tot: hoe Onedrive gebruiken op Mac OS 10.10.3.
 
@pluizenbol Van welk jaar is die mac?
Als ik van u was zou toch upgraden. OS 10.10.3 Yosmite van 2015 is toch al een oude versie.
Kijk maar eens in ApleTips.
 
@DANIEL162 en @manamana Dankjewel! Ik lees in deze stukken wel dat OS 10.12 vereist is, en de service voor OS 10.10 sinds 1-2-2019 niet meer ondersteund wordt. Is er niet een oudere versie van Onedrive for Mac in omloop die bruikbaar is?
 
Laatst bewerkt:
Oudere versie Onedrive bestaat niet.
De versie die je installeert is altijd up to date.
Als ik van u was zou toch mac upgraden.
 
Laatst bewerkt:
Klik eens op de logo links in de bovenhoeken en klik op Over Deze Mac.
Geef eens het overzicht door
Mac .....
Versie ......
 
@pluizenbol Van welk jaar is die mac? Die vraag werd al gesteld in post #12.
MacOS Sierra of High Sierra installeren wil je dan niet?. Spijtig.

Slechte ervaringen met upgrades bij Apple.
Ja in de Beta versies.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan