Firefox sneller

Status
Niet open voor verdere reacties.

bron

Moderator
Forumleiding
Moderator
Lid geworden
13 aug 2013
Berichten
5.379
Het schijnt dat je in Firefox (Quantum versie) sneller kan browsen.
In Firefox Opties zijn twee instellingen die je kan checken.

Firefox sneller maken op tabblad Privacy & Beveiliging.
Kies Altijd bij onderdeel "Websites een Niet Volgen-signaal ..."

Laat Mozilla weten dat zij geen andere software op je pc mogen zetten (en je pc wordt ietsje sneller).
Haal op tabblad Privacy & Beveiliging alle vinkjes weg bij "Firefox-gegevensverzameling".

Suc6
 
Laat Mozilla weten dat zij geen andere software op je pc mogen zetten
dat wil je toch evengoed niet dat anderen iets op jouw pc mogen zetten :confused:


Firefox sneller maken op tabblad Privacy & Beveiliging.
Kies Altijd bij onderdeel "Websites een Niet Volgen-signaal ..."
Dit staat hier al standaard op Altijd.

bij
Firefox-gegevensverzameling en -gebruik
staat alle vinkjes aan, die heb ik weggehaald.
 
@femke98, als firefox fan :D heb je uiteraard alle opties diverse keren doorgespit. Bij jou staat het meeste wel goed.

Voor andere Firefox gebruikers kunnen de tips handig zijn, zeker omdat na een schone Firefox installatie er ongevraagd software op je pc kan worden geïnstalleerd tenzij je de vinkjes weghaalt. Niet zo netjes van Mozilla. Tja, het lijkt steeds normaler dat software rommel op je pc kan zetten waar je niet om vraagt.
 
Ik ben een fan van Firefox maar als er een nieuwe versie komt is het altijd: zoveel % sneller dan de vorige. Dat geloof ik blindelings maar merk er niets van. (even snel)
 
Ondanks de inspanning van Mozilla zijn Chrome en Opera sneller dan FF. Omdat MS binnenkort de Edge Chromium versie gaat uitrollen zal Edge ook sneller worden dan FF. Aan de andere kant, wat maakt het uit of iets in 2 of 3 sec is geladen. Soms is een discussie over die ene seconde een beetje onzinnig ;)
 
Laatst bewerkt:
Edge met de chromium engine kun je zelf downloaden.

Maar dat geneuzel over de snelheid, merk er niets van, was een fan van FF maar ze maken er nu wel een beetje een rommetje van, maakt allemaal weinig uit, alsof je geen tijd meer hebt, aflopende zaak dus dan, ben je snel r.i.p.?
 
Ik ook ;) Microsoft Edge is niet voor Linux ;)

Maar goed, over FF. Ik vind het de heerlijkste browser en wat Bron zegt, 1 of 2 seconden maakt het echt niet uit. Je merkt daar niets van.
Heb veel browser op mijn Linux geprobeerd, Opera (een draak!!!!!), Google Chrome (geen favoriet), Chromium (helemaal geen favoriet), Konqueror, Midori....
Alleen QupZilla kon mij ooit bekoren, maar na een verse install deze (nog) niet geïnstalleerd.

QupZilla is een lichtgewicht browser, die weinig van het geheugen van uw computer vraagt en die razendsnel is. De browser werkt op basis van QtWebEngine, dat bedoeld is om websites te renderen en is gebaseerd op Mozilla's browser Firefox. Onder meer Safari maakt er gebruik van en het is de kern van een webbrowser. Verder heeft QupZilla alles wat u van een browser mag verwachten en meer. U houdt makkelijk uw bladwijzers bij, de geschiedenis en de browser werkt met tabbladen. Daarnaast heeft QupZilla een ingebouwde adblocker, die standaard ingeschakeld staat en waardoor u geen vervelende advertenties meer te zien krijgt.

QupZilla is gratis te gebruiken en beschikbaar voor veel verschillende platformen, zoals Windows, Mac OS X en Linux.
 
Laatst bewerkt:
Al een paar maanden gebruik ik Opera, die heeft ook een Chromium engin. Nu ik het een tijdje gebruik ben ik er best tevreden over. Misschien is Opera Linux wat minder dan Opera Windows, dat weet ik niet. Bij het vormgeven van webpagina's heb ik het gevoel dat als de css er in Opera goed uitziet dat het op alle browsers er goed uitziet, dat scheelt tijd ;)
 
@dorado Het zijn tips voor Linux Mint en Ubuntu maar ongetwijfeld werken de applicatie tips ook in Windows. Mooie tip!
 
@Bron, Het gaat over Firefox opererend in Linux, maar deze tips werken in Windows!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan