Voeding/opladen laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

arnoo7

Gebruiker
Lid geworden
24 nov 2014
Berichten
79
Even een vraagje.

Mijn laptop laad niet meer op, maar ik weet niet wat de oorzaak is. Het volgende heb ik geprobeerd:
- andere adapter, geen verschil
- nieuwe accu, geen verschil

Het bijzondere is dat de laptop überhaupt niet functioneert met de accu erin. Als ik de accu eruit haal en hem op netstroom zet doet hij het wel gewoon. Maar ja das wat onhandig. Iemand enig idee waar ik dit moet zoeken?

Met vriendelijke groet,
Arno

Laptop is overigens Lenovo ideapad 500s
 
Hallo

Met heel veel verbeelding ... een gecrashte i.o. chip.

Het bios batterijtje er eens uithalen.

Mocht dit niet helpen , dan vermoed ik dat er het een en ander defekt is in het laadcircuit van deze laptop.

Mits je deze vraag hier moest stellen , zie ik u deze laptop niet zelf herstellen.

Niet te veel zelf aan sjoemelen ... is niet echt leuk voor diegene die deze uiteindelijk wel moet herstellen.

De kans om nutteloze/extra schade te veroorzaken is meer dan realistisch bij deze modellen.

Peter
 
Hallo

Met heel veel verbeelding ... een gecrashte i.o. chip.

Het bios batterijtje er eens uithalen.

Mocht dit niet helpen , dan vermoed ik dat er het een en ander defekt is in het laadcircuit van deze laptop.

Mits je deze vraag hier moest stellen , zie ik u deze laptop niet zelf herstellen.

Niet te veel zelf aan sjoemelen ... is niet echt leuk voor diegene die deze uiteindelijk wel moet herstellen.

De kans om nutteloze/extra schade te veroorzaken is meer dan realistisch bij deze modellen.

Peter

Batterijtje eruit gehaald en vervangen. Mocht helaas niet baten, bedankt voor de suggestie.

Ben idd geen techneut, maar vind het altijd leuk om te proberen. Kun je alleen maar van leren. Heb de meest voor de hand liggende zaken gecheckt. Zal m verder met rust laten een wegbrengen naar een reparateur.

Groet Arno
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan