• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

automatisch sorteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

ronnie123

Gebruiker
Lid geworden
21 nov 2007
Berichten
595
Hallo forumleden
In mijn bestand heb ik een tabel met de stand, deze wil ik graag automatisch laten sorteren als in de kolom pnt. ( in het voorbeeld kolom G )
een cel gewijzigd is.
wie kan mij daarbij helpen?
bvd ronnie
Bekijk bijlage sorteren.xlsx
 
Selecteer kolom C en voeg een kolom tussen B en C en verberg kolom C daarna zodat 1,2,3,4,5 in kolom B niet mee sorteren.

In module van het werkblad.
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
 If Target.Column = 8 And Target.Row > 2 Then Cells(2, 4).CurrentRegion.Sort [H2], 2, , , , , , 1
End Sub
 
Hallo Harry
Bedankt voor de reactie
maar er gebeurt bij mijn niets
zou je voor mij het in het bestandje willen zetten zodat ik kan zien wat ik fout doe
groetjes ronnie
 
Bij deze Ronnie.
 

Bijlagen

  • sorteren.xlsb
    12,7 KB · Weergaven: 39
Bedankt het werkt nu bij mijn ook.

Option Explicit
wat houdt dit in ,is het enige verschil wat ik kon vinden
grt Ronnie
 
Option explicit mag je ook verwijderen.

Ik heb declaraties automatisch aan staan, maar er staan geen variabelen in de code om te declareren.
 
Harry hier ben ik nog even
in mijn originele bestand staat de tabel vanaf rij 13 wat moet ik dan aanpassen ?
bvd Ronnie
 
De rode waarden even aanpassen.

Code:
 If Target.Column = 8 And Target.Row > [COLOR="#FF0000"]2[/COLOR] Then Cells([COLOR="#FF0000"]2[/COLOR], 4).CurrentRegion.Sort [H[COLOR="#FF0000"]2[/COLOR]], 2, , , , , , 1
 
Automatische sortering kan natuurlijk ook met formules en een 2e tabel.
 

Bijlagen

  • Sorteren.xlsx
    11,4 KB · Weergaven: 38
Hallo VenA
bedankt voor de reactie ( popipipo ook )
als ik de rode cijfers verander gebeurt er niets heb het veranderd in 12 en 13 bij alle 2 gebeurde er niets.
grt ronnie
 
Plaats dan maar een representatief voorbeeld. 1 regel code begrijpen kan toch niet zo heel moeilijk zijn.
 
Je hebt dan ook niets aangepast aan de code. Daarnaast begint de tabel niet vanaf rij 13.
 
sorry had de code terug gezet naar het oude. maar kom nu ook achter het probleem
als ik nu een getal invoer en dan op enter klik werkt het maar in het origineel wordt de kolom gevuld door verwijzingen
is dit aan te passen
hoop dat je me verder kan helpen
bvd ronnie

Bekijk bijlage sorteren (2).xlsb
 
Het blijft natuurlijk wel erg ingewikkeld om geholpen te worden? Iets plaatsen wat werkt maar in het echte bestand niet werkt is natuurlijk niet zo zinvol.
 
in mijn vorige reactie #15 heb ik een nieuw bestandje geplaatst waar in blad 2 20 niet boven aan staat
omdat het een verwijzing is kan je hier iets mee hoor het graag
bvd ronnie
 
Er staat geen enkele verwijzing in het bestand. Er staat alleen 20 in P3. Als je het probleem niet kan uitleggen dan wordt het natuurlijk een lang verhaal. Al naar de suggestie in #10 gekeken? Volgens mij heb je daar nog niet op gereageerd.
 
In H15 staat ook 20 deze wordt gehaald uit P3
Als ik in H15 gewoon 20 typ en op enter klik wordt de tabel gesorteerd maar nu niet
hoop dat ik iets duidelijker ben.
en het verhaal in #10 heb ik bekeken maar lijkt me nog moeilijker voor me
 
Ik begrijp er niets van. De hele opzet is totaal onduidelijk. Jij legt niets uit. De vraag ging om het sorteren en daar heb je antwoord op gekregen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan