Icoontjes bij het instellen van snelkoppelingen

Status
Niet open voor verdere reacties.

ldries46

Gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2006
Berichten
446
Bij het instellen van snelkoppelingen gebeurt na de installatie van mijn nieuwe PC het volgende: De snelkoppelingen krijgen allemaal het icoon van edge, ook die van bv google. Op mijn vorige systeem hadden de vergelijkbare snelkoppelingen de icoontjes van google. Sommige icoontjes horen wel bij de bijbehorende site, maar dat zijn snelkoppelingen die letterlijk gekopieerd zijn. Is hier iets aan te doen bv door ergens in windows 10 iets anders in te stellen. Het andere systeem was geïnstalleerd met windows 7 en geupgrade. Daar zijn iconen bij die precies in het vakje daarvoor passen. Ik zou graag overal het bijbehorende icoon zien.
 
Wat bedoel je met het 'instellen van snelkoppelingen'. Hoe doe je dat dan? Normaal als websites een icon hebben, wordt dat wel overgenomen. Maar gaat dat niet, dan wordt de icon van de default (standaard) browser overgenomen. Je standaardbrowser wijzigen in Windows 10

Als heel veel pictogrammen verdwenen zijn ligt het aan de cache. Die moet je deleten en opnieuw opbouwen.

In W7 was dat vrij eenvoudig met een batch file:
taskkill /f /im explorer.exe
cd /d %userprofile%\AppData\Local
del IconCache.db /a
start explorer.exe

Windows 10 weet ik niet. Zie internet.
 
Laatst bewerkt:
Dat komt doordat in Win 10 Edge de standaard browser is die in Windows geforceerd wordt, het is ook de standaard toepassing voor pdf-bestanden als je geen Acrobat Reader of anders gebruikt.
Links in emails worden ook geforceerd in Edge geopend i.p.v. je standaard ingestelde browser.
Hier is wel een oplossing voor maar die kon ik zo snel niet vinden....:eek:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan