• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

cel uit of aan en omgekeerd

Status
Niet open voor verdere reacties.

PiSang99

Gebruiker
Lid geworden
7 dec 2012
Berichten
31
Allen,

Beetje vage omschrijving dus ik ga proberen uit te leggen wat ik zoek. Voor mijn werk ben ik bezig een lijst samen te stellen van servers die wel of geen onderhoud hebben, wel of niet in een support contract zitten.

Ik zoek een mogelijkheid om b.v. cel B2 te wissen als er een X wordt geplaatst in cel C2 of cel C2 te wissen als er een X wordt geplaatst in cel B2 en dat voor elke volgende rij ook (B3 met C3, B4 met C4, etc (tot een maximum van ca 5000)).
Deze twee cellen vormen samen een of A of B keuze. Zoiets moet dan ook gaan gelden voor D2 met E2

Waarom niet in één cel? Ik moet parallel naast elkaar kunnen zien of een item wel of niet aan een bepaalde voorwaarde voldoet. Als ik het in één cel doe en daar een filter op zet dan valt de andere weg en ik heb ze naast elkaar nodig.

Om het nog wat complexer te maken moet die X automatisch worden ingevuld aan de hand van een aanschafdatum (nog niet opgenomen in bijlage). 48 dagen na deze datum moet de X in de kolom onderhoud weg en geplaatst worden in de kolom geen onderhoud. Verlengen we het onderhoud dan wordt de datum aangepast en moet de X dus uit de kolom geen onderhoud weggehaald worden en geplaatst worden in de kolom onderhoud.

Datzelfde truucje moet dus ook plaatsvinden voor wel of geen support
 

Bijlagen

  • ja-nee.xlsx
    9,7 KB · Weergaven: 24
Dan gebruik je toch een 1 of een 0? Kan je prima filteren.
 
voorwaardelijke opmaak (vo) wordt niet altijd herberekend na dubbel klikken.
deze is zonder vo .
dubbel klikken in kolommen b tm e
 

Bijlagen

  • ja-nee svp.xlsm
    16,3 KB · Weergaven: 11
Allemaal waardeloze suggesties in een gestructureerde omgeving.;) Je hebt een contract voor onderhoud met maar 2 mogelijkheden. Idem voor support. Geen enkel kleurtje nodig en toch alle informatie voor handen.
0 of 1 voor onderhoud
0 of 2 voor support
Met de som van deze waarden kan je filteren op:
- 0 is geen onderhoud en geen support;
- 1 is alleen onderhoud;
- 2 is alleen support;
- 3 is onderhoud en support.

Wat je bedoelt met een datum is totaal niet duidelijk.
Ook met het BeforeDoubleClick event.
 

Bijlagen

  • ja-nee svp.xlsm
    17,3 KB · Weergaven: 12
Allemaal waardeloze suggesties in een gestructureerde omgeving.;) Je hebt een contract voor onderhoud met maar 2 mogelijkheden. Idem voor support. Geen enkel kleurtje nodig en toch alle informatie voor handen.
0 of 1 voor onderhoud
0 of 2 voor support
Met de som van deze waarden kan je filteren op:
- 0 is geen onderhoud en geen support;
- 1 is alleen onderhoud;
- 2 is alleen support;
- 3 is onderhoud en support.

Wat je bedoelt met een datum is totaal niet duidelijk.
Ook met het BeforeDoubleClick event.

Een item heeft een aanschafdatum en een lifecycle. De aanschafdatum is bekend. De lifecycle is 48 maanden. Na die 48 dagen zou er een markering moeten komen op dat item dat de lifecycle is afgelopen. Op dat moment gaan we kijken of de lifecycle verlengt moet worden of juist niet. Als de lifecycle wordt verlengt dat is de lifecycle +12 maanden. Dit deel is voor onderhoudt. Voor support is bijna hetzelfde alleen daar wordt gekeken naar een tabel of de geinstalleerde firmware lager of gelijk is aan de laatst beschikbare.

Het
 
Allen bedankt voor het meedenken, was deze week een beetje druk dus niet eerder in de gelegenheid te reageren. Het idee van VenA is voor mij het makkelijst te gebruiken dus daar ga ik mee verder.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan