macro plots niet meer beschikbaar of uitgeschakeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

JanJongste

Gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2016
Berichten
24
Beste leden, mag ik vragen om hulp?

ik heb voor mijn werk in Excel een bestand gemaakt met macro's dat goed functioneerde. Plots krijg ik echter een melding dat de macro niet kan worden uitgevoerd omdat het wellicht niet beschikbaar is of mogelijk is uitgeschakeld. Ik heb niets bewusts gedaan en alles ziet er exact hetzelfde uit als voor de melding toen alles nog goed functioneerde

Wie weet hoe ik het de macro weer beschikbaar kan krijgen of kan inschakelen?

Albast bedankt

Jan
 
Zijn de macro's wel ingeschakeld in het Vertrouwenscentrum?
Is het document wel een .xlsm of .xlsb?

Plaats anders dat document hier.
 
Dank je wel Edmoor voor de reactie!

De macro's zijn ingeschakeld in het vertrouwenscentrum. Ik heb exact dezelfde macro van een eerdere versie geïmporteerd (nadat ik de niet werkende had verwijderd) en nu werkt alles weer naar behoren. Loopt er iets op de achtergrond van VBA dat op een of andere manier verstoord is geraakt? Ik krijg als ik een procedure verwijder ook wel eens de melding dat daarmee het opnieuw wordt ingesteld.

Gr Jan
 
Zonder de macro(‘s) te zien is daar niks van te zeggen.
 
Beste Edmoor en octafish,

Dank je wel voor de reacties. Ik ben erachter waarom ik de foutmelding kreeg. Ik had de de toegevoegde module dezelfde naam gegeven als de Sub (beide "opslaan") die ik erin schreef. Toen ik dat veranderde werd de macro Opslaan gewoon gestart.
Ik besef mij dat daarom het zien van een bestandje voor de helpers essentieel is. Volgende keer stuur ik hem mee :)

Gr Jan
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan