Kabelverbinding internet valt telkens uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

montein2

Gebruiker
Lid geworden
26 mei 2013
Berichten
116
Hai,

minimaal 1x per dag valt de verbinding weg tussen mijn laptop en internet (kabelverbinding). Dat los ik op door de modem te resetten en dan gaat het weer een tijd goed. Mijn huisgenoot zit op dezelfde verbinding, nieuwere laptop, en die heeft geen probleem.

Als ik Probleemoplosser laat kijken krijgen ik : DNS server reageert niet.

Iemand enig idee wat het probleem kan zijn?

Dank voor het mee denken!
 
Onduidelijk verhaal met een gebrek aan relevante info.

Hebben beide laptops dezelfde Windows-versie ja of nee..?
Zit jouw huisgenoot ook op dezelfde kabel ( via een switch dan lijkt me ) of verbindt hij via WiFi, dus draadloos..?
Heb je al eens bij Apparaatbeheer gekeken of er wellicht een uitroepteken staat bij je netwerk-adapter..?
Heb je al eens een andere netwerkkabel geprobeerd..?
 
@scraphead

Beide laptops zelfde Windows
Die andere laptop gebruikt eigen kabel richting de modem (lan2)
Mijn netwerkkabel is al getest, ik heb het met een andere kabel geprobeerd maar de storing deed zich ook toen voor.
Geen uitroepteken bij Netwerk adapter.
 
Je bedoelt Energiebeheer?

Scherm (batterij) uitschakelen na 5 min
,, (netstroom) uitschakelen na 1 uur


Slaapstand inschakelen (batterij) na 15 min
,, (stroom) , nooit


Deze instellingen zijn de laatste paar jaar nooit gewijzigd en met dezelfde instellingen had ik dit probleem eerder niet.
 
L.P. bedoelt de instelling voor de netwerk-adapter...
Zou toch eens kijken of er voor die netwerk-adapter een nieuwe driver is of een andere poort op de router proberen...
Als het niet de kabel is, dan zit het in de router ( wat mij hoogst onwaarschijnlijk lijkt ) of in de laptop zelf, dat lijkt mij het meest voor-de-hand-liggend.
 
Idd en zet de weblink van Speccy hier eens neer, zie m'n sig., nu weten we totaal niets over de hardware.
 
Energiebeheer gevonden. Daar stond bij Realtek, "de computer mag dit etc uitschakelen om energie te besparen", aangevinkt.
Dat heb ik nu uitgezet.

Zou dat het kunnen zijn? Maar dan vind ik het raar dat dit probleem nieuw is. Ik heb zelf niets aan deze instelling gewijzigd.

Nieuwe driver lijkt er niet te zijn.

Ik heb Speccy geinstalleerd, maar zoek nog even naar de mogelijkheid om de info te delen.
 
Driver nu ook geupdate via die link, dank!
Wel raar dat als ik dit via Windows vraag, driver updaten, het dus niet gebeurt.

En ook raar vind ik dat eerder de optie "Energie uitschakelen" blijkbaar gewoon aan stond, en het toen niet gebeurde.
Maar goed, tot nu toe nog geen nieuwe storingen. Ik wacht even af wat er de komende dagen gebeurt.

Veel dank voor het meedenken! Goed dat dit forum bestaat!

montein
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan