Powerpoint - audio bestanden mute en unmute

Status
Niet open voor verdere reacties.

jazzmatazz

Gebruiker
Lid geworden
5 apr 2007
Berichten
140
Hallo,

Ik heb een dia van een Powerpoint presentatie met daarin twee audio bestanden (beiden verborgen). Wat ik probeer te doen is:
1. start beide audio bestanden op exact hetzelfde tijdstip, maar de eerste hoorbaar en de tweede niet
2. met een druk op een (snel)toets, of muis de eerste file onhoorbaar maken en de tweede hoorbaar

Is er een manier waarop dit te doen is?

Dank voor de hulp!
 
Ik heb geen idee wat je bedoelt: ‘start beide audio bestanden op exact hetzelfde tijdstip’? Tenzij je twee onafhankelijk werkende geluidssets hebt, lijkt mij dat onmogelijk want je kunt het volume maar één keer aan- of uitzetten.
 
Het is mogelijk om twee audio bestanden tegelijkertijd af te spelen. Je hoort dan het geluid door elkaar heen.

Ik heb twee dezelfde liedjes, maar in de uitvoering van twee verschillende artiesten. Ik wil op een zelfgekozen ogenblik (vandaar de muisklik/(snel)toets) van het eerste naar het tweede liedje willen kunnen overschakelen, zonder dat de muziek stopt en wel zo dat het liedje als het ware gewoon doorloopt, maar dan in de tweede versie. Zodoende kan men het verschil tussen beide versies horen zonder dat de muziek wordt onderbroken en dat het tweede liedje op exact dezelfde plek unmute wordt waar het eerste liedje ge-mute wordt.

De liedjes moeten dus op exact hetzelfde moment starten, anders lopen ze niet synchroon. Ik wil ze echter op geen moment allebei tegelijk horen.

Nu kun je natuurlijk geluidsbestanden zo editen dat ze als het ware precies op elkaar aansluiten, maar dan heb ik in PP geen mogelijkheid om zelf te bepalen wanneer ik van de ene versie overschakel naar de andere.

Zo duidelijk?

Dank voor je hulp!
 
Dat gaat in Powerpoint niet lukken. Los van de vraag of de geluiden precies gelijk zullen lopen.

Voor dat deel zou ik iets als VirtualDJ gebruiken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan