• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Draaitabel bezettingsoverzicht zalen maken.

Status
Niet open voor verdere reacties.

G074

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 feb 2020
Berichten
1
Hallo allemaal,

Hallo allemaal,
In de bijlage heb ik mijn voorbeelddata ingevuld. Wat ik wil is een draaitabel hiervan maken om inzichtelijk te krijgen wat de bezetting per zaal is.

Stap1:
Aan de hand van de datablad wil ik in Excel een eerste draaitabel maken. Wat wil ik hier in een oogopslag uithalen is de bezetting van de zalen. verder wil ik in de draaitabel zien: welke Afdeling (GTB Veld A) , welke week (Weken veld C), welke dag (MA,DO,... veld D), welke tijd (08:45 veld E) , het aantal activiteiten via (naam van de activiteit Test , Test1, Praktijk veld B) Welke zaal (veld G) enkel weergegeven en niet zoals in het voorbeeld (GTC 2 -006,GTC 0-142+146,GTC 0-143).

Problemen die ik tegen kom als ik een draaitabel maak zijn dat de zalen niet geschieden worden in de draaitabel maar als een zaal worden berekend en worden weergegeven.
voorbeeld:
GTC 2 -006,GTC 0-142+146,GTC 0-143 Dit zouden in de draaitabel vier zalen moeten worden met een en dezelfde activiteit ondanks de scheiding van , en +. Verder zou ik willen zien dat de tijdsnotatie 08:45 wordt weergegeven in de draaitabel.

Wat zou ik willen zien in de draaigrafiek:
 Periode in weken met dag
 De tijdsblokken (08:45-10:30&10:45-12:30&13:45-15:30&15:45-17:30) weergegeven het liefst in de opgegeven tijdsblokken Wat de bezetting is (met bezetting bedoel ik hier aantal activiteiten per Zalen Veld G).

Stap2:
In stap twee wil ik een overzicht maken via een draaitabel (zie data hieronder) maar nu zou ik aan de hand van de tijdsduur per geplande zaal een bezettingspercentage (veld J) willen berekenen. Dit zou volgend mij kunnen door het verschil inzichtelijk te maken tussen geplande uren (veld H) en aantal beschikbare uren per zaal Veld (I).
Van belang is hier dat de tijdsnotatie goed wordt weergegeven dus bijvoorbeeld 01:45/3/1/0:45.
Ik hoor graag hoe ik deze tabellen vorm zou kunnen geven.
 

Bijlagen

  • TestcaseExcel.xlsx
    19,9 KB · Weergaven: 29
Hoe komt deze data tot stand? Met een macro is het wel op te splitsen maar misschien kan je de bron beter eerst even aanpakken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan