Nieuw word document openen en automatisch in hoofdletters

Status
Niet open voor verdere reacties.

89Renee

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 feb 2020
Berichten
4
Hallo!

Ik heb een vraagje over mijn word (2011) voor mac. Alles werkt prima naar behoren. Echter nu doet zich een gek probleem voor dat als ik een nieuw word document open alles wat ik typ in hoofdletters staat. Nu kan ik dit natuurlijk om zetten van uppercase naar lowercase. Echter wil ik dan een opmerking maken over een tekst met review, komt dit wederom weer in hoofdletters te staan. Nu kun je deze natuurlijk ook omzetten maar zo moet ik bij elke nieuwe opmerking weer alles omzetten naar kleine letters. Anders probleem. Kopieer ik deze tekst naar een word document die ik van een ander heb ontvangen komt alles weer in hoofdletters.

Oplossing voor mijn probleem is een oud word document openen wat ik van iemand anders heb gekregen, word document leeg maken en daarin gaat typen, want dan komen er geen hoofdletters. Dan werkt het word document gewoon naar behoren.

Overigens heb ik op internet, excel,mails nooit het probleem van de hoofdletters.

Ik heb dit probleem inmiddels een jaar en ik kom er maar niet achter hoe ik dit kan oplossen.

Ik hoop dat iemand een oplossing heeft!

Groetjes Renee

P.S Mijn capslock is vast gaan zitten en ik heb deze ingesteld in mijn mac dat deze geen functie meer heeft. Dus het lijkt mij niet dat deze invloed heeft op word...
 
Een jaar? Dan geef je niet snel op :). Ik vermoed dat er iets met je Normal.dot is. Dat is het bestand waar je standaard stijlen in staan. Als je naar het menu Stijlen gaat, de stijl <Standaard> wijzigt en vervolgens in het menu <Stijl wijzigen> onder de knop <Opmaak> op <Lettertype> klikt, dan zou je daar wel eens de optie <Hoofdletters> aangevinkt kunnen zien staan. In dat geval is de oplossing simpel: optie uiteraard uitzetten, dan op OK en vervolgens de optie <Nieuwe documenten op basis van deze stijl> aanzetten. Vervolgens klik je weer op <OK>.
Simpel gezegd: je standaard stijl staat nu ingesteld op hoofdletters, en die moet je dus uitzetten. En vervolgens opslaan als standaard.

Alternatief is om het bestand Normal.dotx weg te gooien, maar dan gooi je alles weg wat in de stijl zit, en dat is meestal niet de bedoeling.
 
Schermafdruk 2020-03-05 13.31.04.png
Schermafdruk 2020-03-05 13.36.22.png
Schermafdruk 2020-03-05 13.37.55.png
Bovenstaande een plaatje van mijn word. het probleem lijkt toch niet opgelost. Ik kan wel de stijl wijzigen en dan zie ik geen hoofdletters meer. De opmaak ziet er bij mij dan wel goed uit. Echter stuur ik het door naar iemand anders krijgt die een hele andere opmaak en is alles verschoven. Kan dit liggen aan het feit dat dit een oude word is? Ik heb voorheen hier nooit problemen mee gehad. Ik kan het nu checken door alles in google drive word te zetten en dan weer de opmaak aan te passen daar... Maar het zou zo fijn zijn dat mijn eigen word mee werkt.
 
Laatst bewerkt:
Post eens een documentje, want dat wil ik dan wel even zelf zien.
 
Ik geloof dat ik het probleem heb opgelost. Ik heb de stijlen aan kunnen passen en vooralsnog lijkt het te werken. Nu is er nog steeds een probleem dat hij vast loopt als die moet schakelen tussen de tabbladen dus van review naar een home blad of naar lay outs..
 
Heb je hier nog steeds last van? Zo nee: wat was dan de oplossing?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan