booking.com platform maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

jacking

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2008
Berichten
172
Goedemorgen,

Ik wil een platform bouwen zoals booking.com maar dan om personen te matchen die werk zoeken of werk hebben.

kan iemand me hierbij helpen?

is er een programma voor, of iemand die hier in thuis is.

gr Jacksmania
 
Dat bestaat al, het heet o.a. Linkedin. Je stelt een profiel op en anderen maken daar gebruik van.
Of droom je van iets anders?
Kan, succes er mee.
 
Als je een soortgelijk idee hebt is het, als het al niet bestaat, natuurlijk niet handig om het op een openbaar forum te zetten. Als het dan echt een goed idee is gaat een ander ermee vandoor die het sneller kan ontwikkelen. :shocked:
 
Goedemorgen,
Ik wil een platform bouwen zoals booking.com maar dan om personen te matchen die werk zoeken of werk hebben.
kan iemand me hierbij helpen?
We kunnen je wel op gang helpen, maar je moet wel een begin hebben:

Om met de deur in huis te vallen is het geen geringe klus en moet er een hele hoop geprogrammeerd worden, en wat kost een hoop tijd. Ook moet je de kennis hebben om dit op een goede wijze te kunnen programmeren. Waarbij het zeker aan te bevelen is om enkele jaren ervaring op te hebben gedaan.
Voor een goede basis:
PHP, HTML, CSS, Javascript, kennis van databases, OO, MVC

De laatste twee zijn niet verplicht, maar wel een pré als het gaat om een goede applicatieopbouw waarbij je een goed overzicht over je code houdt, en geen code hoeft te dupliceren.
Vergeet niet dat het beginnen van het project voor de bouw van een goede applicatie niet begint met <?php. Je moet eerst op papier en in documenten je ontwerp uittekenen, de mogelijkheden, en het databaseontwerp.

is er een programma voor, of iemand die hier in thuis is.
Er zijn heel veel editors, zoals NetBeans, PHPStorm, Eclips, Brackets etc...
Je moet wel enkel de kennis hebben om te programmeren, want daar helpen ze niet bij. Hoogstens met kleine helpende handjes om wat code vooraf al in te typen via autocomplete of sneltoetsen.
 
Laatst bewerkt:
maar dan om personen te matchen die werk zoeken of werk hebben.
Je bedoelt eigenlijk "recruitment" software die je gebruikt op basis van commissie bij een geslaagde match.
Met andere woorden: googel even op "recruitment software".

3 mogelijkheden
- zelfstandige software op een webserver
- software add-on voor bijv. WordPress op een webserver
- software in de cloud met abonnement

Zulke software is gewoonlijk betaalde software (eenmalig of abo). Er is gratis software (klik) te vinden maar dan is het altijd afvragen of er genoeg functionaliteit in zit, ook in het dashboard van die software.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan