Heeft het nog zin om een andere processor in mijn pc te zetten?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gabazo

Gebruiker
Lid geworden
20 dec 2006
Berichten
142
Ja, dat is de vraag. Ik wil eigenlijk niks veranderen behalve dat ik een nieuwe processor erin wil zetten.
Heeft dat nog zin bij mijn huidige pc? Ik speel eigenlijk alleen Modern Warfare en FIFA 20. Maar dat is niet heel hoge kwaliteit dus vraag me af of ik nog kan upgraden.

Dit zijn mijn huidige specs:

specs.png


Hoor het graag!
 
Een snellere AMD FX-8350 kan erin, denk dat doorsparen voor een recent Intel of AMD ryzen systeem je meer hebt.
 
Je kan een processor als het ware overhouden wanneer de computer het niet meer doet. Probeer tweedehands. Komt de tegenvallende kwaliteit niet door de lage specificaties van de televisie? In het boekje van de computer of het moederbord staat welke processoren er in passen. Dan kan je nalezen hoe de processoren mogelijk presteren op basis van gebruikservaringen, hier:

https://www.cpubenchmark.net/cpu.php?cpu=AMD+FX-6100+Six-Core&id=257

Controleer in ieder geval of alle zes cores door Windows herkend en gebruikt worden. Daar wil het, bij processoren met meerdere kernen, nog wel eens aan mankeren en dat zou jammer zijn. Kijk bij taakbeheer op het tabblad prestaties en er moeten zes grafieken te zien zijn met na enkele seconden enige activiteit wat er in verschijnt.

Ik vraag mij af of Windows dan niet opnieuw een licentie nodig heeft en misschien evenzo software. Dan zou ik kiezen voor toepassingen die wel goed er op draaien en op termijn een echte monitor er voor.
 
Zou er niks in investeren...
De FX 8350 levert je onder de streep een winst op van ongeveer 11% t.o.v. de 6100 maar als je de processor vervangt gaat Microsoft zeuren over je licentie als dat een OEM key is omdat je een essentieel hardware-onderdeel vervangt.
Wil je beter en sneller, investeer dan in een ander ( beter ) scherm als die tv of ga voor een Ryzen setup.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan