PSD naar MP4

Status
Niet open voor verdere reacties.

JJZijlstra

Gebruiker
Lid geworden
26 nov 2013
Berichten
283
Beste lezer(s),

Van een foto van een waterval heb ik via Photoshop CC 2019 een bewegend plaatje willen maken m.b.v. Tijdlijn.
Eerst heb ik de zgn. Image Size aangepast en vervolgens de overige noodzakelijke bewerkingen.

Tijdens de bewerking kwam ik twee problemen tegen, namelijk:
- de waterval gaat veel te snel, m.a.w. hoe kan ik de snelheid van de beweging aanpassen?
- het bewegende plaatje heb ik eerst in psd-bestand opgeslagen om later verder te gaan met de bewerking.
Later wilde ik dit psd-bestand converteren naar een mp4-bestand m.b.v. Exporteren en Video Renderen in Photoshop.
Het probleem is dat dit proces heel erg lang duurt (vele minuten en mogelijk langer) en ten einde raad breek ik de conversie dan maar weer af.

Is dit een probleem wat vaker in Photoshop CC voorkomt? Ik heb hetzelfde plaatje op 2 verschillende computers geprobeerd maar met beide hetzelfde probleem.
Ik werk op een laptop met een I5-processor, Uitgebreide technische specificaties als volgt:

Operating System
Windows 10 Home 64-bit
CPU
Intel Core i5 @ 2.30GHz 38 °C
Skylake-U/Y 14nm Technology
RAM
8,00GB Single-Channel DDR3 @ 798MHz (11-11-11-28)
Motherboard
Medion D15SHN (U3E1)
Graphics
Generic PnP Monitor (1920x1080@60Hz)
Intel HD Graphics 520 (Unknown)
4095MB NVIDIA GeForce GTX 950M (Unknown) 38 °C
ForceWare version: 382.05
SLI Disabled
Storage
931GB TOSHIBA MQ02ABD100H (SATA (SSD)) 29 °C
119GB S11-128G-PHISON-SSD (SATA (SSD)) 33 °C
Optical Drives
HL-DT-ST DVDRAM GUD0N
Audio
Realtek High Definition Audio


Aan de PC zal het niet liggen mijns inziens. Hier moet toch een en ander mogelijk zijn.

Is er eventueel een andere manier om een mp4-bestand van bovengenoemd plaatje te maken?


Groet,
Toby
 
Beste lezer(s),

Tot mijn spijt heb ik gezien dat er naar aanleiding van mijn bovengenoemd probleem / vraag nog geen enkele reactie is geweest.
Helaas kan ik niet nagaan wat daarvan de reden is.
Zelf ben ik hierover aan het gissen gegaan, misschien valt mijn vraag buiten deze rubriek of heb ik mijn vraag niet duidelijk genoeg gesteld.
Wel heb ik ervoor gezorgd naar mijn idee voldoende (ook technische) gegevens te hebben verstrekt die een antwoord mogelijk zou moeen maken
Kortom: ik weet het niet en ben dan ook teleurgesteld.
In ieder geval zou ik een reactie bijzonder op prijs stellen wat dat dan ook is.

Vriendelijke groet,
Toby
 
Laatst bewerkt:
Help jezelf! Met behulp van Youtube, uiteraard:

[video=youtube;ipHlZ-EzEnI]https://www.youtube.com/watch?v=ipHlZ-EzEnI[/video]
 
@VanDahl,


Hartelijk dank voor uw reactie.

Bovendien heb ik al meerdere youtube-filmpjes gezien voordat ik hier mijn vragen zou gaan stellen.
Uiteraard voeg ik dit filmpje ook aan mijn verzameling toe.


Vriendelijke groet,
Toby
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan