WiFi powerline opzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

denetoet

Gebruiker
Lid geworden
13 mei 2009
Berichten
227
Hallo Helpers!

Ik wil graag soms naar Netflix series kijken. Het werkt wel, maar de (draadloze) wi-fi verbinding tussen de modem beneden en mijn TV toestel op de slaapkamer hapert zo nu en dan. Ik ben van plan om een set powerline adapters aan te schaffen. Wi-Fi is inderdaad redelijk zwak op die slaapkamer.

Het blijkt echter dat ik goed moet opletten, want er zijn verschillende oplossingen.

Wat ik wil is het volgende:

-Mijn Wi-Fi modem via een internetkabel met een adapter in het (dichtbijzijnde) stopcontact verbinden.

Of moet ik de kabel op de adapter aansluiten vanuit de de router (ipv de modem)?

Op de slaapkamer installeer ik dan een adapter in het stopcontact. Deze laatste adapter moet dan wel een WI-FI zender bevatten, omdat ik geen bedraade connectie van die adapter naar de TV wil aanleggen, alleen connectie via Wi-Fi dus.

Er zijn er veel sets, die deze laatste Wi-Fi mogeijkheid niet bieden, dat is niet altijd duidelijk uit de benaming.

Ik heb een paar vragen:

- Moeten de adapters op dezelfde electrische leidinggroep gemonteerd zijn?
- Welke snelheid heb ik nodig voor TV kijken met Netflix?
- Neemt de sterkte van Wi-Fi beneden beduidend af als ik deze powerline heb aangesloten?

Ik heb gezien dat de Consumentenbond TP Link TL-WPA 8635P aanbeveelt. Die vond ik niet bij de Mediamarkt (wel bij Bol etc.). Wel zag ik daar de Davolo DLAN 550WiFi.

Zouden die aan mijn wensen voldoen? Welke lijkt beter?

Alvast dank voor jullie antwoord! Dirk
 
Hallo Dirk,

Het hangt een beetje van de situatie af.
Stel je modem hangt in de meterkast.
En daar is een stopcontact geplaatst.
Dan is het beste omdat stopcontact in de zelfde groep te plaatsen. Als de slaapkamer tv.
Maar de nieuwe devolo’s 1200 serie en hoger hebben daar geen last meer van mits de groepenkast een jaar of 10 oud is.

Je kan de powerline zowel gebruiken aangesloten in de router als het modem van de provider. Voor de werking moet dat niks uitmaken. Mits je een router heb met VPN verbinding. Dan moet de VPN provider Netflix kijken ondersteunen.

Een stabiele verbinding van 20 up en down zou al voldoende moeten zijn. Om Netflix, Videoland en te kunnen gamen met je PlayStation.

Je kan ook een range extender gebruiken. b.v. Een Fritzbox 1750E of soort gelijk. En die op de boven verdieping plaatsen op een plek die het dichtste bij het modem is. De slaapkamer boven de meterkast. In nieuwbouw situatie komt het voor dat de badkamer boven de meterkast bevind het is niet raadzaam omdaar een WiFi punt te maken ivm sluiting en vocht die de apparatuur aantast.

Succes
 
Je moet de Powerline adapter aansluiten op je router, niet je modem omdat je een IP-adres nodig hebt voor je WiFi verbinding.
Overigens zul je via een WiFi verbinding met Powerline adapters nooit een verbinding hebben die 4K kan streamen, dan zul je echt aan een kabelverbinding moeten.
 
Idd kabel het beste.
Twijfel je of een of andere Wi-Fi het goed doet, bestel het dan via internet, binnen 2 weken kun je er zonder vragen weer van af.
 
Hartelijk dank alle drie! @Smakie 77, @Scrapheap, @route99. Ik ga ermee aan de slag Dirk
 
Buurman heeft door zijn hele huis TV's in gebruik via een Powerline van de KPN, kan dus gewoon.
 
Yep, zo'n set heb ik hier ook maar die heeft geen WiFi en daar ging het om...
 
Zit gewoon ook WIFI op die dingen, of die voor een TV zal werken weet ik niet maar de TV heeft ook spanning nodig en kan de Powerline er gewoon naast, waarom het dan speciaal wifi moet zijn ontgaat mij.
 
Ik zou nooit voor WiFi kiezen als ik een kabel kon leggen / gebruiken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan