geheugen verbruik

Status
Niet open voor verdere reacties.

KimBE

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2015
Berichten
151
hallo,

Een informatief vraagje.
Hoeveel geheugen mag een antivirus scanner gemiddeld verbruiken ?
Ik heb een bullguard premium en deze verbruikt continu tussen de 180MB en 200MB (zonder dat hij specifiek iets aan het scannen is).
Dit leek me nogal veel.
 
Onder details staan bij mij drie processen > Zie ik details, komt dan niet hoger dan 29+9+3 = 41 MB. Is geen Bullguard bij mij.
Volgens mij ligt het er gewoon aan waar die mee bezig is. Iets activiteit zonder werkelijk nog iets uit te voeren en je zit zo 100-200. Kijk even naar deze.

Jij noemt dat dan nog een 'antivirus scanner', maar tegenwoordig is een goed programma veel meer dan dat en heeft ontzettend veel andere functies aan boord. Criminelen zitten niet stil, werken in ploegendienst en drinken gewoon koffie in de pauzes.
 
Laatst bewerkt:
Avast free editie heeft twee processen en gebruikt 375 Mb. Chrome browser trouwens meer.

Geheugen wordt niet verbruikt maar gebruikt en eigenlijk is het "benut." Als je veel ervan geplaatst hebt, laden programma's meer van zichzelf in het geheugen. Dat is dan voor snellere toegang. Programma's zitten voornamelijk zelf in het geheugen, in plaats van dat ze daarin allerlei dingen die zij doen onthouden.

Zij hebben ook de keus voor het geheugen op de harde schijf te gaan gebruiken, dat geheugen is virtueel geheugen en het deel waar het wordt opgeslagen heet een wisselbestand. Doorgaans staat het virtueel geheugen (zoek de weg naar deze instellingen desgewenst bij Help en ondersteuning) ingesteld op de zelfde grootte als het geheugen van de hardware maar is naar vrije keuze en om vertraging te voorkomen wordt aangeraden om het maximaal even groot in te stellen als minimaal. Is het geheugen in balans, een foto of video of geluid programma kan veel virtueel geheugen gebruiken en alles heeft een minimale systeem eis, dan kan Windows bepalen hoe het wordt gebruikt en zal het niet uitgeput raken.

Maar wanneer je twijfel hebt over hoe het geheugen wordt uitonderhandeld en benut, of je wilt dat gestopte programma's het geheugen beter of sneller vrijgeven, dan draai je een geheugen manager. Zeker nuttig als er niet veel geheugen is en het grafische deel veel ervan reserveert. Ik heb Wise Memory Optimizer en ben heel tevreden hierover. Desgewenst draait het stil, zonder mededeling te doen over het vrijgeven en je kan opgeven bij welke drempelwaarde van vrij geheugen de niet nuttige zaken worden opgeruimd. Ik hoop dat dit helpt

Wise.JPG
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan