• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gebruik Gegevensvalidatie (Excel 2016)

Status
Niet open voor verdere reacties.

HansFRAP

Gebruiker
Lid geworden
12 jul 2011
Berichten
209
Probleem
Ik heb over een range (A1:A10) met: GegevensValidatie een lijst met invoergegevens gedefinieerd.
Ik kan dus in de range A1:A10 op het uitschuif-pijltje klikken en een vooraf gedefinieerde waarde selecteren.

Vraag
Hoe kan ik nu eventueel een afwijkende waarden in de betreffende range plaatsen?
(anders dan een afwijkende waarde in bv C1 in te voeren en deze met knippen-plakken in bv A5 te zetten)

Is er een manier om de functie: GegevensValidatie op een cel in de gedefinieerde lijst van GegevensValidatie simpel uit te schakelen??
 
op het derde tabje van de gegevensvalidatie kan je de melding voor een foute invoer uitzetten.
 
Ga naar gegevensvalidatie tabblad foutmelding daar Foutmelding weergeven....... uitvinken.
 
Je kunt ook het "niveau" van de foutmelding instellen zodat deze verandert in een waarschuwing.
 

Bijlagen

  • Validatie andere invoer toestaan.xlsx
    9,8 KB · Weergaven: 28
Mijn dank aan een ieder die een oplossingsrichting heeft gegeven.
Ik ga hiermee verder!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan