• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Voorwaardelijke opmaak

Status
Niet open voor verdere reacties.

bs317

Gebruiker
Lid geworden
10 jun 2003
Berichten
42
Hallo,
Ik heb hier in bijlage een gedeelte van een weekplanning en daarin wil ik graag de afwezigheden van de werknemers in kleur aanduiden met voorwaardelijke opmaak. Ik krijg van mijn baas een bestand door dat ik kan afprinten maar voor het beter zichtbaar te maken wil ik er kleur inbrengen.
Normaal heb ik geen probleem om een voorwaardelijke opmaak in te brengen maar in dit bestand lukt het mij niet omdat de letters die voor de afwezigheden staan niet echt zichtbaar zijn in de formulebalk.
Ik kan er niets mee doen. Ik kan wel terug alle gegevens handmatig terug inbrengen maar dat is niet de bedoeling.
BV. de ziekten zijn aangeduid met een Z en deze cellen zouden rood moeten worden. Ook voor de V die groen en de DT in het geel.
Wie wil me daarin helpen.
Alvast bedankt.
 

Bijlagen

  • Week Planning.xls
    28 KB · Weergaven: 32
Dat je de letters niet ziet komt omdat er een <Enter> voor staat.
In de VO kan je dan zoiets gebruiken.
Code:
=G4=CHAR(10)&"Z"
 
Hallo,
Bedankt voor je reactie.
Ik moet dus nu dit stuk, =G4=CHAR(10)&"Z" in de voorwaardelijke opmaak plakken en er een kleur aan toevoegen en dan zou het opgelost zijn. Of begrijp ik dit niet goed. Mij lukt het nog niet.
Mvg.
 
Helemaal goed begrepen.

VO op basis van formule hierboven. Mogelijk nog wel even vertalen naar Nederlands? (CHAR = TEKEN in NL-versie van Excel).
 
Hoeveel regels kan ik hier ingeven voor een voorwaardelijke opmaak. In een oude versie van excel waren er dat maar drie maar de versie 2016 zijn er dat toch meer dacht ik.
In de formule hierboven kan dat ook ingegeven worden dat in de voorwaardelijke opmaak dat als de cel zowel een V of een OV bevat de cel groen moet worden. Dit zou voor mij al een regel uitsparen.
Mvg.
 
Wordt iets in deze trant:
Code:
=OF(G4=TEKEN(10)&"V";G4=TEKEN(10)&"OV")
 
Ok bedankt.
Ik blijf maar vragen maar dit is mijn laatste. Kun je ook een opmaak maken op de eerste vier karakters van een cel. Daar staat bv een lange regel in een cel en vanaf het moment dat de eerste vier karakters overeenkomen in deze cel bv free dat deze cel een kleur aangeeft. Als dit nog kan dan is mijn planning volledig.
Bedankt alvast,
Mvg.
 
Ook dat kan wel, voorwaarde wordt dan zoiets:
Code:
=LINKS(G4;4)="free"
 
Excel is een rekenprogramma en geen kleurplaatgenerator. Zorg ervoor dat de data op een fatsoenlijke manier in je spreadsheet komt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan