• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

VBA script voor verwijderen benoemde bereiken

Status
Niet open voor verdere reacties.

AlexCEL

Meubilair
Lid geworden
3 apr 2014
Berichten
8.328
Wat is er mis met dit scriptje dat ik op internet gevonden heb om snel alle benoemde bereiken uit een werkboek te deleten:
Code:
Sub DeleteNames()
Dim xName As Name
For Each xName In Application.ActiveWorkbook.Names
    xName.Delete
Next
End Sub
Ik krijg de foutmelding zoals hieronder.

fout1004.jpg
 
De code op zich is niks mis mee.
Plaats dat document eens.
 
Ik heb het nu getest in een blank document, daar gaat het wel goed.

In mijn eigen document zijn paar bereiken die ik niet op de normale manier eruit krijg (via Namen beheren), daarna dus de poging met hard-kill VBA. Maar daarmee kan ik ze dus ook niet kwijt raken.
 
Daar is wat mij betreft zonder dat document in te kunnen zien niets over te zeggen.
 
Is een van die tabbladen soms beveiligd?

Dat kan het ook zijn
 
Snap ik... was al bezig om bestand uit te kleden, duurde even. In bijlage is het probleem gereduceerd tot 1 niet te verwijderen naam.
 

Bijlagen

  • naam-deleten.xlsm
    547,4 KB · Weergaven: 18
Dat klopt idd. Had al getracht de tabel te converteren naar een normaal bereik, en daarna de naam te verwijderen maar helaas: knop verwijderen blijft grijs.
 
Je bestand bevat drie verbindingen. Als ik die verwijder kan ik de tabel omzetten naar een bereik en is de naam weg.
 
Aha. Het zit 'm in de query's. Ik ga er mee aan de slag.

Bedankt allen voor het meedenken tot zover.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan