Internet traag

Status
Niet open voor verdere reacties.

mcl

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
3.417
Hallo,
Ik heb een 120.9 MB/s download snelheid. Hoe komt het dat het zo lang duurt dat een internet sites gevonden/geopend worden?
Groet,
Martin
 
Gebruik je draadloos internet, of bedraad?
En wat zegt Speedtest.net?
 
Wat PHP4U bedoeld is, werd die snelheid beloofd of door u zelf gemeten?

Er kunnen een paar dingen niet goed zijn. Open de Internet browser pas wanneer de computer helemaal is opgestart.

Behalve dat programma's de computer bezet houden kunnen processen in de browser dat dan met Internet doen. Er worden bijvoorbeeld updates gezocht of er draait ongewild een opdringerige of misbruik makende extensie, deze ziet u dan waarschijnlijk staan in het menu van de browser bij Add-ons en Extensies. Een ongewenste browser helper kan zijn een zoekbalk en misbruik bijvoorbeeld bitcoins mijnen.

Een updater komt met haast ieder programma en deze zijn wel eens slecht geschreven, waardoor ze systeembronnen niet vrijgeven. U zal een lijst moeten laten opstellen door AutoRuns van Sysinternals om te zien wat er op de computer draait en te ontdekken waar u van af kunt zien om dit soort fouten te voorkomen.

Een achtergrondproces kan de computer bezig houden zoals virusscan of indexeren door de Windows Search service, wat beide eigenlijk niet nodig is. De grafische driver kan ontbreken of niet werken, te zien bij Apparaatbeheer, waardoor dingen als pagina verversen, scrollen of schuiven niet goed werken.

In de instellingen van de browser bij geavanceerd, moet al dan niet Hardware versnelling gebruiken (hulp van grafische chips) ingeschakeld staan.

U zou slecht kunnen worden doorverbonden met de adressen, te nemen routes en servers op Internet door de DNS server. Controleer deze instelling bij Eigenschappen van de verbinding in Netwerkcentrum en dan Geavanceerd van internet protocol 4, zoals op de volgende afbeelding van Windows 7 en de adressen 8. 8. 8. 8. en 8. 8. 4. 4. van Google. Kijk of uw instellingen hier overeenkomen:

Knip.JPG
 
Bedankt voor de tips.
Speedtest heeft mijn laptop gemeten. Ik heb e.e.a. aangepast. De websites zijn nu snel te openen, maar als ik een link op de website aanklik, dan duurt het dikwijls lang.
 
Mooi. De snelheid van pagina's is moeilijk op afstand te beoordelen maar wat u zegt is wel opvallend. Misschien gebruikt u een Internet beveiligingsprogramma of iets wat toegang kan beperken zoals een kinderslot. Deze programma's kennen de domeinen omdat ze deze al gescand hebben maar niet alle onderliggende pagina's. Anders heb ik geen idee.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan