Emailprobleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

harryverhoeven

Gebruiker
Lid geworden
1 okt 2015
Berichten
20
Elk emailbericht in mijn mailbox ontvang ik in drievoud. Mijn provider kan het probleem niet oplossen en de helpdesk van Microsoft weet het ook niet en verwijst mij steeds terug naar mijn provider.
Wie kan mij helpen dit probleem op te lossen!

Alvast bedankt

Harry Verhoeven

capture20200228163002673.png
 
Er zit wel een verrekte lange tijd tussen. Normaal is een mail in enkele seconden verstuurd cq. doorgestuurd.
Heb je misshcien ergens berichtregels ingesteld? Ik zou als ik jouw was alles even doorlopen waar de mail langs komt, zoals webmail, mailinstellingen bij providers etc.

Kan je anders even laten zien hoe de weg van je mail eruit ziet? Je moet naar mijn idee toch wel wat bijzonders hebben ingesteld.
 
Laatst bewerkt:
Hallo PHP4U,

Versturen gaat prima, het betreft ontvangen. Zowel op mijn vaste mailaccount van mijn laptop als op die van mijn smartphone en tablet is dit aan de orde. Ik heb alle instellingen doorgenomen met mijn provider maar die kan geen oplossing bieden!

Ten eerste heb ik mijn mailaccount voor inkomende mail op alle toestellen hetzelfde ingesteld met imap.ziggo.nl serverpoort 993, was ook het advies van Ziggo (zie bijlage).

capture20200228173247576.png

Harry Verhoeven
 
Dan zul je eens in de headers van de mails moeten speuren naar waar ze vandaan komen.
 
Lees het onderstaande eens.
Zorg er allereerst voor dat er geen duplicaten in hun webmail zijn. Als er geen duplicaten in webmail zijn, weet je dat het alleen een client-side probleem is. Ik heb dit vaak zien gebeuren met een van deze client-problemen:


1.Het IMAP-interval is te vaak ingesteld (dat wil zeggen minder dan 15 minuten) en als een IMAP-sessie te lang duurt om hun Postvak IN te synchroniseren, wordt een nieuwe IMAP-sessie geactiveerd door hun e-mailclient, wat resulteert in dubbele of mogelijk zelfs drievoudige (u zie dit meestal op maandagochtend met accounts met veel verkeer die duizenden nieuwe e-mails hebben of slechts een paar berichten met grote bijlagen). In een dergelijk geval wordt niet elk bericht gedupliceerd, maar slechts enkele van de berichten (aangezien de tweede IMAP-verbinding begint met het eerste niet-ontvangen bericht dat momenteel wordt gedownload door de eerste IMAP-verbinding).

2.De IMAP-client verzendt geen bevestiging nadat hij een bericht met succes heeft RETR, waardoor hetzelfde bericht door de server bij zijn volgende verbinding wordt geserveerd en opnieuw (en mogelijk opnieuw) wordt gedownload. Dit gebeurt wanneer er netwerklatentie of verbroken verbindingen is (vooral gebruikelijk op mobiele telefoons tijdens het verplaatsen tussen torens).

3.Client-side anti-virusscannen op e-mail veroorzaakt voldoende latentie om items 1 of 2 hierboven mogelijk te maken. Schakel AV tijdelijk uit op hun computer om te zien of er geen duplicaten meer voorkomen.

4.Email wordt afgeleverd op een account of alias die doorstuurt naar meerdere lokale adressen en de e-mailclient haalt e-mail op voor meer dan een van die adressen. (dwz berichten naar support@domein.com worden bewaard en ook doorgestuurd naar medewerker1@domein.com, medewerker2@domein.com, medewerker3@domein.com. Hun e-mailclient is ingesteld om e-mail op te halen van support@domein.com en medewerker1 @ domein.com, bijvoorbeeld, krijgen twee verschillende kopieën van dezelfde e-mail.) In een dergelijk geval zijn dit technisch geen duplicaten en is er niets mis, behalve dat ze alleen het eindaccount moeten IMAPEN (medewerker1@domein.com in onze voorbeeld in plaats van beide).
 
emailproblemen

Mijne heren,

Ik ga aan de slag met uw beide adviezen.

Alvast bedankt voor alle moeite. Mocht het probleem opgelost zijn dat laat ik dit aan u weten

Met vriendelijke groet.

Harry Verhoeven
 
Deze nog gevonden: vertaling

Waarom werden die duplicaten gegenereerd?

Dit scenario is helaas niet zo zeldzaam en het kan erg vervelend zijn, omdat je de bron van de duplicaten moet zoeken en diagnosticeren, er vervolgens een oplossing voor zoeken en ten slotte je Postvak IN opschonen ... nou, je kunt ze achterlaten alleen en ga gewoon door met werken, maar die e-mails nemen ruimte in beslag en als het probleem aanhoudt, zullen ze Outlook, uw e-mailserver op de lange termijn vertragen en tot complexere problemen leiden.

Om u te helpen, hebben we een aantal redenen verzameld waarom dit e-mailgedrag gebeurt, evenals hun respectieve oplossingen.

Dubbele e-mail # 1 - een bericht op de server is beschadigd en genereert dus duplicaten wanneer Outlook het verzend- / ontvangstproces start. Om dit op te lossen, moet u of uw IT-beheerder inloggen op de e-mailserver en de corrupte / beschadigde e-mail verwijderen die alle duplicaten maakt;

Dubbele e-mail # 2 - nadat u uw Outlook-profiel met uw telefoon / tablet hebt gesynchroniseerd, is er iets misgegaan - het resultaat is dat de laatste reeks e-mails tweemaal op uw pc aanwezig zijn. Je kunt dit niet echt oplossen, verwijder alleen die duplicaten handmatig en hoop dat het niet meer zal gebeuren.

Dubbele e-mail # 3 - het vakje "Een kopie van de berichten op de server achterlaten" is aangevinkt in uw accountinstellingen en Outlook maakt dubbele e-mails bij elke verzending / ontvangst. De oplossing is om die optie uit te schakelen (u kunt deze vinden onder Accountinstellingen -> Meer instellingen -> Geavanceerd).


Dubbele e-mail # 4 - u kunt in Outlook regels definiëren die duplicaten genereren, bijvoorbeeld:

Regel 1: verplaats berichten van contact X naar map Y

Regel 2: verplaats berichten die WORD in de onderwerpregel bevatten naar map Z

Als je nu een bericht ontvangt van contact X, dat ook WORD in de onderwerpregel bevat, dan heb je dezelfde e-mail in map Y en in Z. Je moet de juiste wijzigingen aanbrengen in je regelset-up en doorzoeken al uw mappen om die dubbele e-mails te verwijderen.


Dubbele e-mail # 5 - als u e-mails uit verschillende Outlook-gegevensbestanden (PST's of OST's) in uw huidige Outlook-profiel importeert, worden de e-mails weergegeven die zich zowel in uw huidige bestand als in die u importeert. Natuurlijk, als dezelfde e-mails in beide gegevensbestanden aanwezig zijn, ziet u duplicaten. Dit geldt met name voor grote gegevensbestanden, die jaren werk inhouden en de enige manier om dit te doen is om elk duplicaat handmatig te zoeken en te verwijderen (ja ... een ontmoedigende taak, maar een taak die moet worden uitgevoerd);

Dubbele e-mail # 6 - als de e-mailserver of Outlook niet reageert tijdens een verzending / ontvangst, worden de vorige e-mails opnieuw gedownload bij de volgende synchronisatie. Ja, het handmatig verwijderen van die duplicaten is het enige dat u kunt doen.

Dubbele e-mail # 7 - als u meer dan één alias hebt gedefinieerd voor dezelfde e-mailaccount in uw Outlook-profiel, ontvangt u dezelfde e-mail voor elke alias (u ziet zoveel duplicaten als u aliassen hebt). Om dit op te lossen, gebruikt u slechts één alias / e-mailaccount en verwijdert u die dubbele e-mails.

Dubbele e-mail # 8 - op een IMAP-account, als u Outlook hebt ingesteld om nieuwe e-mails automatisch op te halen bij het opstarten en de Inbox automatisch te openen, ziet u dat elk bericht is gedupliceerd. Als u slechts één account hebt gedefinieerd, schakelt u de optie uit om Verzenden / Ontvangen bij het opstarten uit te voeren. Als u meer accounts hebt gedefinieerd, schakelt u de optie uit om direct naar Inbox te gaan bij het opstarten.

Dubbele e-mail # 9 - als u uw e-mails van de ene pc naar de andere doorstuurt, kan de doorstuurregel lussen creëren waar berichten voortdurend heen en weer worden geschakeld, waardoor een oneindig aantal duplicaten ontstaat. U zult uw regel dienovereenkomstig moeten wijzigen (test gewoon verschillende configuraties).

Dubbele e-mail # 10 - dubbele e-mails kunnen ook worden veroorzaakt als u zich meerdere keren abonneert op een mailinglijst. In dit geval moet u gewoon contact opnemen met de personen die u de e-mails sturen en hen informeren over uw probleem.

Dubbele e-mail # 11 - als u netwerk- of serverproblemen ondervindt, of uw computer is erg traag, dan zult u op een of ander moment zeker dubbele e-mails tegenkomen. Dit komt omdat de meeste gebruikte systemen conservatief zijn (als de server niet weet dat u de e-mail hebt ontvangen, wordt deze opnieuw verzonden ... en opnieuw ... voor de zekerheid). Hier is eigenlijk geen snelle oplossing voor - als u uw eigen e-mailserver gebruikt, neem dan contact op met uw IT-beheerder; anders moet u wachten tot de netwerkproblemen zijn opgelost.

Uiteindelijk blijf je nog steeds handmatig duplicaten verwijderen en moet je al je e-mailmappen doorzoeken, zoals in een kat- en muisspel ... ja, het kan met de hand worden gedaan, maar wat als je later ontdekt dat je een bericht hebt verwijderd dat alleen per ongeluk op een duplicaat leek? Om het u gemakkelijker te maken, zijn er veel gratis programma's beschikbaar die dubbele e-mails verwijderen, maar na een korte blik zult u merken dat de meeste niet compatibel zijn met de nieuwste versies van Outlook, of in enkele jaren niet zijn bijgewerkt, enzovoort.
 
mailproblemen

Alvast bedankt Senso, ik ga er naar kijken of ik het opgelost kan krijgen met u tips!

Met vriendelijke groet.

Harry Verhoeven
 
mijn probleem ondanks alle goede adviezen is nog steeds niet opgelost. Mijn dank aan iedereen die advies heeft gegeven.

Harry Verhoeven
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan