Twee aparte tracks crossfaden in audacity

Status
Niet open voor verdere reacties.

slavik

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2019
Berichten
417
Hello beste mededenkers,

Ik wil in audacity twee aparte geluidssporen crossfaden. Het zijn twee sporen waarop muziek staat die ik heb gecomponeerd. De twee tracks bevatten elk een deel van de muzikale compositie en moeten naadloos aan elkaar worden gekoppeld zonder storing tijdens de overgang. Ik krijg steeds de foutmelding : Fout : ongeldige selectie. Meer dan 2 audioclips geselecteerd.Ik snap er niets van. Graag uw hulp. Zie bijlage.
grtz,
gilberto
 

Bijlagen

  • helpmij.nl crossfade.png
    helpmij.nl crossfade.png
    107 KB · Weergaven: 44
Heb je inderdaad meer dan 2 clips geselecteerd, zonder dat je het nu ziet? Zoom eens helemaal in, misschien zie je dan een las, of een overgebleven stukje van een oude file..
 
Thanks. Ik stuur nogmaals een screenshot met een afbeelding van de twee sporen van een wave bestand, dat is opgeslagen op de sequencer van mijn Yamaha arranger home workstation PSR-S710.
Kunt u me de juiste manier beschrijven hoe ik een crossfade maak met deze twee sporen? Op video's van Youtube zie ik dat er aan het uiteinde van de eerste track een stukje wordt geselecteerd om een "fade uit" te maken in "effekten" . En aan het begin van de tweede track een stukje wordt geselecteerd om een "fade in" te maken in effekten". Maar ik weet niet of dit de juiste wijze is om twee sporen te crossfaden. Graag uw uitleg hierover.
grtz,
gilberto :confused:
 

Bijlagen

  • helpmij.nl.png
    helpmij.nl.png
    160,6 KB · Weergaven: 44
Ik werk zelf niet met Audacity, omdat ik de interface onprettig en rommelig vind. Ik gebruik andere tools, audiobewerking is/was m'n beroep..
Maar in het algemeen werken dit soort programma's op eenzelfde manier. Je kunt inderdaad eerst de ene track uitfaden - en dan de ander infaden, of je maakt een crossfade met 2 tracks tegelijk.
De eerste optie geeft meer controle over de uit- en infade, de 2e werkt sneller.
N.B: je gebruikt of de ene, of de andere manier; meestal kun je geen track met een fade-out crossfaden, dan kun je de foutmelding over teveel geselecteerde clips krijgen..
 
Thanks . Ja wanneer er een stilte mag optreden tussen twee aparte tracks die verbonden worden zijn de opties fade out en fade in nuttig om toe te passen.
Indien dit niet het geval is en het volume moet hetzelfde blijven op de twee aparte geluidssporen, is dit niet meer geschikt. Er blijft alleen de manier over van naadloos aan elkaar toevoegen. Dit is me gelukt.
grtz,
gilberto :)
 
De topic is opgelost en mag worden gesloten.
grtz
gilbert :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan