wordt steeds verwezen naar een nepsite (ziggo)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Joss

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2001
Berichten
225
Steeds als ik op marktplaats zit wordt ik na enkele seconden doorgelinkt naar een pagina die begint met :

h://eu.dretaildive.xyz/e2158329a0d7...zNiNGQyMjE5NzlhZDM&trackid=202002292133271076

Ik kom dan uit op een zogenaamde Ziggo pagina met de vraag:

Beste Ziggo gebruiker. Wij vieren onze verjaardag en jij bent geselecteerd als winnaar van de gratis prijs van vandaag!
Je hoeft simpelweg onze anonieme vragenlijst in te vullen om het te claimen!

Ziggo gebeld en die kunnen mij niet helpen.

Ik hoop dat er iemand is die mij verder kan helpen.

Alvast bedankt.
Joss
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dag, Meestal is dat een browser helper en deze zie je als add-on of extensie staan in het menu van de betreffende Internet browser. Onderzoek ook in Windows Programma's en onderdelen of daar software staat dat je niet wilt hebben.

Soms komt deze ongewenste rommel mee met een download regelaar of een on-line computer versneller en is er verder niets aan de hand maar je mag niet uitsluiten dat er wat actief geworden is dat naar behoeven allerlei zaken kan installeren. Doe daarom een malware scan en laat een lijst opstellen van alles wat er op de computer opstart met AutoRuns van Sysinternals. Kijk eerst in de categorie Browsers en zoek daarna alle onbekende namen met Google en met name in de forums die je in de zoekresultaten ziet. De gekleurde regels hebben opmerkingen zoals "Uitgever onbekend" en wordt er iets nieuws actief sinds de laatste scan dan is die regel groen.

Het kan helpen om een advertentie blokkeerder te draaien zoals AdBlock Plus en uBlock origin of een groot Hosts bestand te nemen met bijvoorbeeld HostsMan maar dat is wat anders dan de oorzaak wegnemen.
 
Ja die prijs heb ik ook al gewonnen, de hele garage ligt er vol mee.....:D

Zelf denk ik aan cookies.
Zoek bij cookies eens naar eu.dretaildive.xyz en verwijder die dan.
Nog beter zoek naar xyz en verwijder dan alles wat gevonden is.
Heel rigoureus, verwijder alle cookies.

Daarna je browser direct afsluiten.

Ik deed het minder rigoureus en na een paar dagen kwam weer wat.
Zelfde handelingen en nu heb ik al lang niets meer gezien.

Succes er mee.
 
Oplichting! Prijs gewonnen en waarom stuur je deze dan niet zonder gezeur op. Nee, een abonnement van 90 euro verplicht nemen dus uiteindelijk betaal je dat speelgoed zelf. Zijn gewoon criminelen die zoiets organiseren. Maak kans op... Maandelijks deze prijzen... en niemand in mijn woonplaats, regio heeft ooit wat gewonnen! De staats(op)loterij/lichterij heeft toen de zaak mooi bedonderd (prijzen vallen op niet verkochte loten) en dat doen ze allemaal. Een grote groep mensen is of raakt er aan verslaafd, immers ze kunnen niet rekenen en snappen niets van kansberekening. Wie zit erachter? Dat is de overheid, de regering, De Tweede Kamer. Schande en nog eens schande! De uitleg kun u zien op Lubach!
 
Laatst bewerkt:
Ja Senso,

Dat was ons allemaal al duidelijk. Daarom wil je van die spamonzin af.
 
Bedankt voor alle reacties/hulp en info.
Ben begonnen met het gemakkelijkste te proberen, en wel het verwijderen van ALLE cookies.
DIT bleek in mijn geval al voldoende !!.
Ik mag hopen dat dit blijvend is en het probleem definitief is opgelost.

Dank aan alle "Helpmijers"!! voor support !
gr.Joss
 
Ik heb de link in het start topic maar even onklaar gemaakt.
 
Onderwerp is spyware gerelateerd en daarom verplaatst naar een geschiktere sectie.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan