Windows 10 start erg langzaam op.

Status
Niet open voor verdere reacties.

CagivaFrans

Gebruiker
Lid geworden
10 aug 2016
Berichten
22
Hallo, heb Windows 10 op mijn desktop maar deze start sinds een week binnen 10 minuten op. Tergend langzaam dus. Het afsluiten duurt ook zo iets. Heb een SSD schijf er in dus dit zou niet mogen.
 
Trek je USB-devices er eens uit, en probeer opnieuw.
Werkt het dan sneller?
 
Hallo PHP4U, Dit is het ook niet. Afsluiten duurt 7 minuten en opstarten en 10 muninuten. Nog meer ideeën wat dit kan zijn?
 
Check eerst het systeem:
https://www.inmotionhosting.com/support/website/software/run-system-file-checker/

Niet beter, dan:
Misschien zijn er programma's actief (ook op de achtergond) die dit veroorzaken.
Hier staat een uitgebreid artikel hoe je ze permanent uit kunt schakelen.
https://www.schoonepc.nl/windows10/programmas_uitschakelen_verwijderen.html

Begrijp je niet wat een bepaald programma doet uit zulke lijsten, schakel hem da niet uit, pas als je via Google uitgezocht hebt wat het doet, of vraag het hier, beslis je daar over.
 
Neem deze even door. Wellicht krijg je dan een idee waar het aan ligt.
 
Heb van alles geprobeerd, ook veilige modus. Alles weer in oude toestand gebracht. Viel me op dat als ik de computer nu opstart na enkele seconden de melding geeft of ik een disk wil laten scannen. Ik doe dat niet en dan is de computer binnen enkele seconden opgestart. Als van ouds dus. Hoe kan ik deze scan zaak schrappen? Iemand enig idee?
Veel vertrouwen geeft dit niet want ik kon toen mijn muis niet meer bedienen en alle apps werken niet. Weer opgestart en nu werkt alles wel. Goed tip overigens van Senso, er zijn e meer met dit probleem! Voor zover dus alles oké. Bedankt voor alle hulp.
 
Ik zou toch deze 2 draaien als admin:
Code:
sfc /scannow

en
Code:
chkdsk /f C:

of
Code:
chkdsk C: /f /r /x
Als je de code in Google "gooit" dan zie je exact wat de opties zijn oa fix slechte sectoren
 
Al gedacht aan clouddiensten die staan te synchroniseren?
 
Hallo, Probleem is opgelost maar niet zoals ik het wilde. Heb maar een nieuwe computer aangeschaft. De oude , waar het probleem in zat, blijkt toch weer te werken. Had enkele interne schijven er in zitten en toen ik die verwijderd had liep de computer niet meer vast! Maar goed, we hebben thuis nu een reserve computer met maar heel weinig geheugen. Bedankt voor alle hulp.
 
Conclusie: 1 van die interne schijven is dus overleden...
Had je dat direct vermeld, had je hoogstwaarschijnlijk ook al vrij snel het advies gekregen om deze:
of wel af te koppelen, dan wel Crystal Discinfo te draaien om de staat van alle schijven te controleren.
Dan was de boosdoener gegarandeerd boven water gekomen....
Helaas blijkt ook nu weer dat het verstrekken van zoveel mogelijk relevante informatie cruciaal is en kosten had kunnen voorkomen.
Hopelijk heb je er wat van geleerd....
 
Of deze....
Code:
chkdsk C: /f /r /x
Als je de code in Google "gooit" dan zie je exact wat de opties zijn oa fix slechte sectoren
Lezen blijft blijkbar iets bijzonders voor veel mensen.
Fijn dat het "opgelost" is...:confused:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan