Hoe kan ik zorgen dat getal 0 voor de nummers wel blijven staan.

Status
Niet open voor verdere reacties.

halil

Gebruiker
Lid geworden
21 jul 2008
Berichten
35
Goede middag.
Ik heb MS access database gemaakt en bij een veld waar getallen ingevuld moet worden, kan ik geen getal invullen die begin met 0 (nul)
Als ik in type 0456735 dan valt de eerste getal nul weg en dit wil ik juist niet.
Hoe kan ik dit beste voor elkaar krijgen?
 
Waar dient dat getal voor? Want het getal 0000001 ziet een computer gewoon als 1. Dus ik vermoed dat het niet om mee te rekenen is, en dat het prima in een STRING past.
 
Kleine aanvulling: als je wilt dat je getal er uitziet alsof je voorloopnummers gebruikt, dan kun je simpel de Notatie van het veld aanpassen. Daar zet je dan dit neer: 0000000. Dan bevat elk getal dus voorloopnullen. Alternatief is inderdaad er een tekstveld van maken, maar dan heb je a) veel meer werk om die nullen erbij te krijgen en b) is het veel lastiger om automatisch door te nummeren. Mocht je dat willen.
 
Ik sluit me aan bij PHP4U, als je overal de voorloopnullen wil behouden zoals in een telefoon nummer kan je best een tekstveld van het desbetreffende veld maken.
 
@noella en php4u: zolang we niet weten wat TS wil met zijn (wat hij zelf omschrijft als getallen) veld, lijkt mij dat speculeren over tekstvelden niet zo zinvol is. Een telefoonnummer is geen getal, zoals iedereen denk ik wel weet. BSN nummers zijn technisch gezien nog wel getallen, maar daar ga je niet mee rekenen. Vooralsnog ga ik er vanuit dat iemand die een tabel opzet met numerieke velden, die velden wil gebruiken als een getal. Waarom zou je anders een numeriek veld instellen?
 
En waarom zou je dat willen?

Ik werk bij een bedrijf waar wij motoren onderhouden. Serie nummers van nieuwe type motoren beginnen met 0 (nul) en dit moet ik dus echt schrijven. Anders raken wij overzicht kwijt en het kan best mogelijk dat wij een klant motor binnen krijgen die begint voorbeeld: 678456 terwijl andere klant motor: 0678456 zijn. die nul is dus wel heel belangrijk.
 
Laatst bewerkt:
En hoe heb je het veld ingesteld? Want wij vermoeden dus als numeriek, en dat is in dit geval nergens voor nodig. Je gaat er namelijk niet mee rekenen. Maak er dus een tekstveld van en je probleem is opgelost.
 
En hoe heb je het veld ingesteld? Want wij vermoeden dus als numeriek, en dat is in dit geval nergens voor nodig. Je gaat er namelijk niet mee rekenen. Maak er dus een tekstveld van en je probleem is opgelost.

@octafish idd ik had numerik ingesteld, omdat nummers bevat. ik zal dan wijzigen naar tekstveld en kijken of dan wel lukt (ga vanuit wel :) . Dank jullie wel voor jullie snelle reactie. Als het werk dan sluit ik dit issue af.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan