Map documenten versmolten met partitie

Status
Niet open voor verdere reacties.

laniwati

Gebruiker
Lid geworden
3 okt 2006
Berichten
39
Een nieuwe Windows-laptop, waarin slechts één ssd-schijf met één partitie (C:), dat ik simpelweg kon verkleinen. Mij werd geadviseerd om de mappen Afbeeldingen, Documenten, Downloads, Muziek en Video's te verplaatsen naar het nieuwe volume met de stationsletter D:, en wel op de volgende wijze: met de rechtermuisknop op de desbetreffende map klikken, kiezen voor Eigenschappen, en vervolgens via het tabblad Locatie deze map verplaatsen.

Bij het verplaatsen van de eerste map, in casu de map Documenten, ben ik gelijk al de mist in gegaan. In het opgeroepen venster met de vraag “waar naartoe” voor deze map het NieuwVolume (D:) geselecteerd. Dit bleek een foutieve keuze, met als resultaat: op de oorspronkelijke plaats bij de Gebruiker is de map Documenten verdwenen. In plaats hiervan is tussen de andere mappen (Afbeeldingen, Downloads, etc.) een nieuw fenomeen zichtbaar: het symbool van Documenten met daarachter de vermelding D:\, en -zoals bleek uit het opgeroepen venster- beschikt deze entiteit ook over de eigenschappen van een (deze) partitie.

Wat gebleven is c.q. zichtbaar op een lager gedeelte in linker kolom van de Verkenner: Windows-SSD (C:) en NieuwVolume (D:).

Verwijderen of verplaatsen van deze extra D: (die ook de map Documenten heeft laten verdwijnen) lukt mij niet; wel kan ik de naam van deze partitie wijzigen.

Rest de vraag op welke wijze deze onregelmatigheid kan worden hersteld.
 
Programmabestanden kunt u niet zomaar verplaatsen. Dat wil zeggen: als u ze zou verplaatsen dan is de kans heel groot dat het programma niet langer werkt.
 
Het gaat hier helemaal niet om programmabestanden (Program Files) maar om de persoonlijke mappen. Helaas begrijp ik niets van de uitleg. Wel dat er zaken volledig mis zijn gegaan. Mogelijk dat screenshots van schijfbeheer en de persoonlijke mappen e.d. wel de zaak kunnen verduidelijken. Partities kun je samenvoegen (merge) en eventueel een nieuw account aanmaken om de zaak met de persoonlijke mappen te herstellen. Gegevens/inhoud eerst veiligstellen natuurlijk.
 
Een plaatje zegt meer dan zoveel woorden.....
 
Laat maar horen... of de toon van al die muziek hier zou werken....:p
 
De helpdesk met het onvolledige advies heeft toch nog de eigen omissie weten te herstellen.

Via “Standaardinstellingen herstellen” kwam het oorspronkelijke pad te voorschijn en deze transitie kon met succes worden uitgevoerd met de keuze om de opgeslagen bestanden (die er overigens niet waren) niet te betrekken in deze handeling.

In de Verkenner, bij gebruiker, zag ik wederom de map Documenten verschijnen, met de juiste c.q. bijbehorende eigenschappen. Echter, bij Deze computer werd nog steeds de naam D:\ vermeld, doch na een herstart zag ik wederom de juiste vermelding: Documenten.

Het probleem is dus opgelost! Met dank aan allen, die hieraan aandacht hebben besteed.
 
Mooi dat het gelukt is.:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan