Problemen met netwerkprinters

Status
Niet open voor verdere reacties.

Maxbrady

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 mrt 2020
Berichten
2
wij hebben de laatste tijd een eigenaardig maar zeer lastig probleem: op een aantal pc's (allemaal WIN10 pro ver. 1903) verspreid over verschillende locaties) kunnen wij geen netwerkprinters meer gebruiken. het gaat hier over een aantal HP officejet 8710/8720, maar gelijkaardige problemen doen zich ook voor bij een test met een Brother DCP-j140w: de printers werken niet meer en bij de instellingen staat de melding "stuurprogramma niet beschikbaar".

sluiten we deze printer aan via usb is er geen enkel probleem en om het nog wat ingewikkelder te maken, op een aantal pc's werken de printers wel zonder problemen.


ik heb al alle mogelijke suggesties van de site van HP geprobeerd (een aparte driver kan ik blijkbaar nergens niet vinden, maar wel de verschillende setup-bundels, ook disk&scandoctor uitgevoerd) , maar zonder resultaat: de installatie verloopt goed, maar eindigt met enkel een scanner geinstalleerd en de hierboven staande melding. ik heb nu eens een volledige herinstallatie van windows gedaan, maar zelfs dat werkt niet.


Iemand een suggestie om terug aan de slag te kunnen?
 
Laatst bewerkt:
Wat vroeger eigenlijk bijna altijd werkte...
geef de printer iig een ip adres
installeer hem via USB
verander vervolgens de poort naar TCP/IP met bovenstaand ip-adres en dan nog een die setting van de poort monitor op LPR zetten en wachtrij naam geven.
Ok en printen maar....

Technisch gesproken vertel je haast niks..... ook op de vermoelijke lin naar hp... .alleen "'driver not found" en dat soort kreten.

Als mijn verhaal niet werkt... maar ook bij de vragen van anderen...
Handig is om te weten als je de printer vast op een ip adres staat.. is die te pingen...
Hoe ziet je netwerk er uit, maak eens een schema met alles erop modem/router & switches erbij....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan