Kan een map niet verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mecrob

Gebruiker
Lid geworden
17 aug 2015
Berichten
13
In de map downloads is een map die ik niet kan verwijderen omdat deze map, volgens Windows10, niet bestaat.

Als ik de eigenschappen bekijk is de map leeg.
grootte=0
grootte op schijf=0

Als ik verborgen items aanklik zie ik dat er een desktopfile.ini instaat.
De tekst in die desktopfile.ini is:

[.ShellClassInfo]
IconResource=C:\WINDOWS\System32\SHELL32.dll,27

Kan ik deze desktopfile.ini verwijderen om de map te kunnen verwijderen?
Of moet ik iets anders doen om die map toch te kunnen verwijderen.

bvd
Mecrob
 
Laatst bewerkt:
Laat Windows een schijfcontrole doen waarbij voorlopig alleen het bestandssysteem wordt gerepareerd.

Download een tooltje om onwillige bestanden te verwijderen. Deze komt dan in het contextmenu te staan en meestal is het bestand of de map weg na opnieuw opstarten. Voor de juiste kan u even zoeken met Google want ik heb wel RemoveOnReboot maar het nog nooit hoeven te gebruiken.
 
Ik heb al diverse unlock progjes gebruikt maar niets hielp omdat de map niet gelockt is (de map bestaat niet vlg w10)
 
Probeer via de command prompt
cmd (zoekvak) als administrator uitvoeren
Ga naar het adres/locatie van de map downloads en de betreffende map met cd
met dir kun je de inhoud zien
type
erase desktop.ini of desktopfile.ini (naam?)
of erase *.*
vervolgens niveau lager gaan met cd..
rd mapnaam (is betreffende mapnaam)

Zorg dat je in de betreffende map staat als je erase *.* doet en dan CD.. ( één niveau lager) en dan rd mapnaam

Als je dat fout (bijvoorbeeld in de root van C) doet kunnen gevolgen niet te overzien zijn en maak dus altijd eerst systeemkopieën en data back-ups
 
Laatst bewerkt:
Hallo Senso

Ik heb dit geprobeerd maar ik zie wel de directory maar als in er naar toe wil kent de pc de map niet.

Ik heb er een plaatje van gemaakt maar ik weet niet hoe ik dit moet koppelen aan dit bericht.
 
Rechtsonder > Ga geavanceerd > Kies paperclip in blauwe balk > bestand uploaden > Gereed > en weer paperclip dan staat het bestand in de editor.

Kan ook in één keer:
voorbeeld
H:\>rmdir "H:\test 1"/s
waarbij je achter "H:\ het juiste pad moet ingeven!
Are you sure (Y/N)? y

Alle files en sub directories in test 1 worden gewist inclusief map test 1 zelf.

Is getest.
H:\>rmdir "H:\downloads\onbekend"/s
map 'onbekend' bevat een file en de map onbekend is na uitvoeren gewist.
 
Laatst bewerkt:
Hallo Senso
Hier is het scherm.
Waar op je kan zien dat de pc de map "Mason, Susan Anne" niet kan vinden.
De map downloads is een systeem directory dus ik weet niet of ik die veilig kan verwijderen.

mvg
Mecrob
 

Bijlagen

  • cmd.jpg
    cmd.jpg
    104,2 KB · Weergaven: 47
De map Downloads wordt door deze opdrachtregel niet verwijderd. Heb ik getest op USB-stick.
het is dan:
rmdir "C:\Users\Rob\Downloads\Mason, Susan Anne"/s

Lijkt er op, dat het bestandssysteem corrupt is, dus schijfcontrole uitvoeren. Zit onder eigenschappen van de schijf: Deze computer > Schijf C > Eigenschappen > Extra > Controleren of chkdsk /f

Vertrouw je het niet dan moet je systeemkopieën maken of stoppen met batch-files/opdrachtregels te gebruiken.

Wat je ook kunt doen is de zoekmachine van Voidtools Everything installeren en dan zoeken op Mason,
Als die hem vindt kun je zo daar deleten. Zoekmachines hebben soms een andere werkwijze dan Windows Verkenner.
 
Laatst bewerkt:
Heb je al geprobeerd op een andere locatie (dus niet in de map downloads) een map aan te maken met exact dezelfde bestandsnaam, daar een klein bestandje in te zetten, het geheel te verplaatsen naar de map downloads en dan weer te verwijderen daar?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan