fotocamera system error

Status
Niet open voor verdere reacties.

denetoet

Gebruiker
Lid geworden
13 mei 2009
Berichten
227
Hallo beste helpers,

Gisteravond heb ik van mijn Panasonic Lumix DMC-ZS60 fotocamera succesvol foto's naar mijn Mac overgeladen via de USB aansluiting. Maar daarna heb ik een poos vergeten de camera los te koppelen. De camerabatterij bleek volledig ontladen en de lens was uitgeschoven.

Ik heb de camera losgekoppeld en de batterij zoals gewoonlijk met een USB kabeltje naar de camera opgeladen zonder die batterij uit de camera te halen.

Toen de batterij vol was (het laadlampje op de camera was uitgegaan) heb ik de camera in gebruik genomen en toen bleek het volgende: Als ik de shutterknop indrukte schoof de lens naar binnen, maar onmiddelijk daarna weer naar buiten en op de display verscheen de melding: 'system error (focus)'. Dit gebeurde herhaaldelijk. Ik heb toen in de manual gelezen dat je de batterij uit de camera moest halen, een poos wachten (ik wachtte een uur) en dan weer opnieuw proberen. Maar wat ik ook probeerde, het euvel bleef bestaan.

Wat nu? wie heeft een idee? Een truukje? Software update gemist? Misschien moet ik naar een goede fotocamera-speciaalzaak, wie kent er een (Liefst in Den Haag)?

Ik dank jullie allemaal bijvoorbaat voor een suggestie1

Met vriendelijke groet, Dirk
 
Kan je de camera niet resetten?
 
Ja, via het menu (volgens de manual). En dat verschijnt nu dus niet op het scherm. Ik heb al gezocht naar een 'knopje' waarmee je dat- meestal met behulp van een paperclips- kunt doen. Dank, Dirk
 
Misschien even de fabrikant bellen?
 
fotocamera system error (respons)

@PHP4U Dank voor jouw reactie. Ja, dat heb ik parallel gedaan, maar Panasonic - na de gebruikelijke en mij bekende suggesties - verwijst mij uiteindelijk naar de gecertificeerde reparatiesite in Berg op Zoom. Ik heb daar een schatting aangevraagd van de kosten voor zo een ingreep. Misschien is de aanschaf van een nieuwe camera verstandiger, maar ja, deze kreeg ik van mijn zoon. Ik zie wel. Is er bij jou of jullie misschien ook nog een suggestie voor een goede broekzakcamera die goede tot heel goede kwaliteitsopnamen kan maken. Ik gebruik hem voornamelijk voor opnamen in steden, musea, bloemen, kleinkinderen (in omgekeerde volgorde). Geposeerde selfies vermijd ik zoveel als ik er aan kan ontkomen. Dank nog, Dirk
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan