Ingevulde waarde op formulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

John van Herk

Gebruiker
Lid geworden
7 apr 2006
Berichten
62
Hoi,

Hoe gebruik ik een ingevulde waarde op een formulier om een berekening mee uit te voeren in een query?
 
Wat bedoel je precies? Berekeningen maak je in een query, en laat je zien op een formulier. Of je maakt berekeningen op een formulier, en slaat de uitkomst op in een tabel. Maar een berekening van een formulier in een query opslaan? Niet alleen zinloos, maar ook onnodig in mijn ogen.
 
Wat ik bedoel: in een formulier (dashboard) een aantal maanden opgeven (numeriek 1-12), waarna een rapport opgevraagd wordt (gebaseerd op een query), waarmee gerekend moet worden met het aantal maanden dat is ingevuld/opgegeven in het formulier....
 
je kan in de query rekenen met het veld door een berekend veld aan te maken in de trant van

fldCalc: [Forms]![MyForm]![MyField] * 2
 
Ik baseer mijn rapporten doorgaans op een vaste query, waarvan de inhoud wordt bepaald door de keuzes op een formulier. Je zet dan de feitelijke gegevens in je query, door de SQL van die query aan te passen. Je gaat dan nooit problemen krijgen op dat rapport, dat opent ook sneller en is dan niet meer afhankelijk van het geopende rapport. Je kunt het rapport dan dus óók openen als het formulier níet open is.
Vermijd, dat is dus mijn tip, zoveel mogelijk formulierverwijzingen in queries.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan