Software voor facturen scannen met beste resultaat

Status
Niet open voor verdere reacties.

Senso

Meubilair
Lid geworden
13 jun 2016
Berichten
9.635
Besturingssysteem
W10 Pro en W11 Pro
Office versie
Office 2007 H@S en Office 2021 Prof Plus
Ben al een uur of twee bezig met scannen met NAPS en FastStone maar de resultaten zijn niet goed. Te licht, slechte haperende, kartelige letters. Iedereen kent wel de facturen, strakke letters, goed heldere tekst met zo af en toe een gekleurde balk of motief. Telkens alles bijstellen onder instellingen is geen doen en kost veel te veel tijd. Wie heeft ervaring en weet de juiste vaste instellingen van dat programma, DPI etc (screenshots). opdat ik snel kan scannen met een goed resultaat. Het is dus tekst, mag zwart-wit. Liefst met OCR. De bestanden worden opgeslagen als PDF.

Ik heb enkelzijdig documentinvoer of flatbad. De vraag is niet wat is de beste scanner maar welke software geeft het beste resultaat (automatisch) of volgens profiel van een ervaringsdeskundige (graag screenshots).
 
Laatst bewerkt:
Ik gebruik de standaard bij de scanner ( Epson ) geleverde software, prima kwaliteit en nooit gezeur...
Heb je geen software van de scanner fabrikant..?
Anders heb ik goede ervaringen bij het gebruik van Vuescan maar dat is niet gratis.
 
Heb je geen software van de scanner fabrikant..? Ja. Alles gedaan om die werkend te krijgen maar het is een HP-printer en al wat ouder. Goed werkend onder WXP, niet onder W7 en W10.
 
Het type HP scanner (MFC) vermelden kan wellicht helpen....?
PS: Mijn ervaring is dat de nieuwere MFC's niet goed zijn als mijn oude Epson (ook dus...) ... die ik met enige moeite toch aan de praat gekregen heb onder Win10 met de Epson software.
Voor de snelle scan gebruik ik mijn MFC, voor echte kwaliteit de Epson fotoscanner.
Heb geen idee hoe "goed" de HP software is.
 
Laatst bewerkt:
Vuescan is inderdaad iets beter maar ik ga niet betalen. Blijf wel NAPS gebruiken. Jammer dat dat allemaal zoveel tijd kost.
 
Foto nemen van een factuur met je smartphone. Klaar. Kun je er altijd nog OCR op loslaten.
Bij gevouwd en gekreukeld papier onder ontspiegeld glas leggen - zoals in een fotolijst zit.
 
Dat is behoorlijk amateuristisch als je dat zo doet. Het is om op fatsoenlijke wijze te archiveren.
 
De eerste ga ik niet proberen want de prijzen zijn veel te hoog.

De tweede heb ik uitgevoerd en de kwaliteit is verbazingwekkend goed. Echter er is A4 ingesteld en in de pdf kun je al zien dat de afdruk geen spiegel is van de originele A4. Het is verkleind en bij printen zie je ook de problemen. Er worden twee formaten aangegeven 210.0 x 297.0 is A4 maar ook 867,8 x 1481,7 en op de geprinte pagina is alles kleiner en met Nitro, Adobe en Foxit allemaal hetzelfde. Weet niet waar het dan fout gaat de instelling is duidelijk A4 in de app.
 
De 1e: er is ook een Free versie volgens de website. Dat stond er iig...

Installeer anders een pdf-maker als Pdfcreator, die zijn vaker beter te configgen.
Print je hem nu echt naar pdf of sla je hem op als pdf... daar kan onder Win10 ook verschil inzitten?
Pdfcreator print hem... als pdf.
Kijk iig na of je iets met de kantlijn settings of % v/d grootte kunt doen?
 
Dat klopt. Limited batch TWAIN & WIA scanning / import (10 pages). Dan is het zo einde verhaal!

Ik sla op als pdf en print als pdf en je kun doen en laten wat je wilt, de scan is niet goed en de print ook niet. Op internet staat deze klacht al langer maar Microsoft doet er niets aan. Fit to page, schalen etc. helpt niets immers de output van de scan is niet goed. A4 is A4 en niets anders. Heb ook legal en letter geprobeerd, helpt niets.

Bedankt voor de hulp, ga wel verder met NAPS.
 

Bijlagen

  • Scan0000.pdf
    336,5 KB · Weergaven: 26
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan