win10 en win7 netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

ibiza

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
6 apr 2002
Berichten
3.416
heb juist een netwerkopgezet zowel in pc met win 10 als pc met win 7 zie ik wel de gedeelde map
krijg de melding geen toegang tot ..... raadpleeg de netwerkbeheerder om toegang te vragen
toegang is wel vrijgegeven
zou het kunnen zijn dat er er in win 10 geen thuisgroep meer in zit
of wat zie ik over het hoofd
 
De zgn. Thuisgroep bestaat niet meer in Win 10, dat klopt.
Met alleen een netwerk opzetten ben je er niet, je moet ook de juiste instellingen doen m.b.t. het delen van bestanden.
Een zoekopdracht via Google levert volgende resultaten op.
Zou de verschillende artikelen eens stapsgewijs doornemen en je instellingen daar op controleren.
 
alle mogelijke stappen ondernomen blijft zelfde
wat ook eventueel zou kunnen zijn de win7 pc maakt verbinding met een devolo (internet over electricteit) de win10 maakt verbinding met telenet
alhoewel ik wel de deelmap zie maar niet kan openen
ga morgen achter swich gaan en zo kan ik beide pc op telenet zetten
kijken als zo wel gaat
 
Heeft er niks mee te maken, anders zou je betreffende map ook niet zien.
Als je de betreffende map over en weer wel ziet maar niet kunt openen, dan is er iets mis met de rechten instellingen voor betreffende map.
 
ze staan allebei op "volledig beheer" zal wat verder zoeken wat ik over hoofd zie
 
Plaats anders eens een paar screenshots van het tabblad Eigenschappen => Beveiliging van betreffende map en de foutmelding die je ziet als je probeert deze te openen..?
Anders kun je, indien niet aanwezig, nog een gebruiker met de naam Iedereen toevoegen aan beide p's en deze volledig beheer toewijzen.
In de bijlage een handleiding met screens waarin 1 en ander wordt uitgelegd.
 

Bijlagen

  • Guide - How to Share folders.pdf
    381,3 KB · Weergaven: 20
Ik heb vier computers met win 10 en twee computers met win 7 draaien in mijn thuisnetwerk. Alles zonder problemen. Heeft u op alle devices de medastreaming ingeschakeld?
 
bedankt voor de info ,
de screenshots zal voor morgen zijn,zal niet lukken vanavond

lordlister mediastreaming is niet ingeschakeld
 
Ik mis in de screenshot de machjtigingen van ikke...?
Verder mis ik "Geverifieerde gebruikers" en / of Iedereen onder de gebruikers....
De eerder meegestuurde handleiding in pdf is er niet voor niets maar blijkbaar heb je daar niks mee gedaan, anders was jouw probleem intussen opgelost.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan