windows 7 installeren over windows 10

Status
Niet open voor verdere reacties.

knirfle

Gebruiker
Lid geworden
23 aug 2013
Berichten
16
Is dat mogelijk en zo ja hoe doe je dat dan?

Kan iemand me even wegwijs maken?

Groet, Johan
 
Als je bedoelt downgraden, dan nee, dat is niet mogelijk.
Je zult dan Win7 volledig opnieuw moeten installeren.
 
Gedurende een bepaalde periode kun je na installatie van W10 terug naar W7 (Windows.old). Heb je nog een systeemkopie van W7 kun je die terugzetten. Wat is de reden dat je terug wilt naar W7? W7 wordt niet meer ondersteund volgens mij en is in essentie hetzelfde als W10. Problemen met programma's kun je soms oplossen met de compatibiliteitsmodus.

Programma's snel opstarten in de compatibiliteitsmodus
Als je met een bepaald programma problemen ondervindt, kun je hiervoor extra snel de compatibiliteitsmodus inschakelen door met de rechtermuisknop op de snelkoppeling naar het programma te klikken en de optie Compatibiliteitsproblemen oplossen te kiezen.
Je krijgt dan een aantal vragen over het al dan niet functioneren van het programma, en op basis van je antwoorden wordt de meest geschikte compatibiliteitsmodus toegepast.
 
Laatst bewerkt:
Die "bepaalde periode" is 30 dagen volgens Microsoft, dat kan dan via een systeemherstel.
Daarna rest alleen een nieuwe installatie.
 
In afzonderlijke partities kan een andere Windows versie geïnstalleerd worden. Windows zal automatisch een bootmenu aanmaken als u eerst de oudere Windows versie installeert en daarna de nieuwere. Toch is het ook mogelijk om dit andersom te doen en volgens mij kan dan het programma EasyBCD, wat in de uitleg van de volgende genoemde pagina behandeld wordt, dan een geschikte bootmanager maken door de Windows installaties te herkennen.

https://www.schoonepc.nl/nieuwsbrief/multiboot_systeem_opzetten.html
 
eerst de oudere Windows versie installeert en daarna de nieuwere
Dat was niet de vraag en is dus niet aan de orde, er staat nu al Win 10 op en TS wil Win7 terug.
Indien Win 10 er langer dan 30 dagen op staat biedt systeemherstel geen oplossing, dan rest alleen een nieuwe installatie van Win7.
 
Ik word onjuist geciteerd. Waarom moeilijk doen. De vraag is al beantwoord en waarschijnlijk opgelost.
 
Sorry hoor maar je moet echt beter gaan lezen, je wordt niet onjuist geciteerd ( post # 5 ) en je gaat niet in op de vraagstelling, jij draait de zaken om.
De situatie is anders als jij doet voorkomen en geeft antwoord op een niet bestaande situatie.
 
Ja, goed. Lees de vraag dan nog maar eens.

windows 7 installeren over windows 10

Is dat mogelijk en zo ja hoe doe je dat dan?

Ja, dat is mogelijk en 'hoe' moeten deskundige forumleden dan maar uitleggen. Vroeger had je een installatieschijf kan ik mij herinneren. Er staat in de vraag 'over', dus in principe is de vraag niet 'terugzetten'. Maar goed het was maar mijn idee. Overigens zou ik niet weer overschakelen naar W7. Nergens goed voor, geen ondersteuning en updates meer. Kijk er moeten wel heel zwaarwegende argumenten zijn om weer naar W7 te gaan.

EOL = end-of-life (product) (EOL) gestopt met marketing, verkoop, onderhoud en support
 
Laatst bewerkt:
Iedereen weet dat je geen oudere versie van Windows over een nieuwere versie kunt installeren en die nieuwere daarmee vervangt door de oudere.
Maar zoals altijd moet en zul jij ten koste van alles je gelijk halen.....bij ons noemen ze zo iemand **** eigenwijs..
Nou, van mij mag je, zoek het lekker uit, jij hebt geen gelijk maar ik geef het je om te voorkomen dat je de weg kwijt raakt van frustratie...:thumb:
 
Laatst bewerkt:
Is dat mogelijk en zo ja hoe doe je dat dan?

Kan iemand me even wegwijs maken?

Groet, Johan

Nee, dat kan niet en wat is het probleem om W10 te verwijderen en W7 er weer op te zetten al ontgaat mij het waarom, je hebt wel een W7 key nodig.
 
Ik wist niet dat dat niet kon, maar ik vind dat een vreemde zaak. Immers afgezien van het begrip "over" kun je toch altijd 'opnieuw' beginnen. Volgens Lange Pier moet je dan eerst W10 verwijderen en W7 er weer opzetten. Ik dacht, dat als je een installatieschijf van W7 plaatste, dat de oude schijf met W10 dan automatisch voorbereid zou worden (formatteren/partitioneren) maar dat zal dan wel niet zo zijn.
 
Laatst bewerkt:
Dat gaat niet vanzelf.
Je moet opstarten van de dvd, tijdens de setup kiezen voor Aangepaste installatie.
Er verschijnt dan een scherm met schijfopties en een overzicht van alle partities op de schijf.
Selecteer deze partities 1 voor 1 en klik op Verwijderen.
Doe dit net zo vaak als nodig is tot alle partities verwijderd zijn en er op de schijf alleen niet gepartitioneerde ruimte is.
Selecteer deze en klik dan op volgende.
De setup zal dan verder gaan.
Je hebt voor activatie na afloop van de installatie wel een product-key voor Win7 nodig.
Succes.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan