programmaatje voor het zoeken in een verzameling PDF bestanden

Status
Niet open voor verdere reacties.

mgroen1

Gebruiker
Lid geworden
10 mei 2019
Berichten
190
Ik heb een verzameling PDF bestanden, waar ik in wil zoeken, of ze een bepaald woord of zin bevatten.

Weten jullie van een tooltje dat dit kan: snel en gratis?

Ik weet inmiddels dat Adobe Reader het kan, mbv optie Geavanceerd zoeken (maar dat vind ik nogal omslachtig en het werkt vrij traag).

Ik ben nu bezig UltraFinder uit te proberen dat ziet er wel uit wat ik zoek maar het is lijkt vrij traag ook te werken (en is niet gratis).

Wellicht weet een van de lezers een beter (gratis) alternatief?

Ik werk met Windows 10 64bit.
 
Open een PDF en probeer CTRL+F5 sneltoets in windows
 
Laatst bewerkt:
Om pdf's te doorzoeken... moeten ze uiteraard wel doorzoekbaar zijn als tekst en niet alleen plaatje bevatten...

Ik gebruik nog steeds de werkende locate32_x64-3.1.11.7100
https://sourceforge.net/projects/locate32/files/olderversions/

Kies de "advanced" tab en zet het vinkje bij " File containing text" en vul daar je zoek string in.

Het is wel handiger als je vooraf eerst de database draait zodat alles geïndexeerd is.
Duurt de 1e keer even maar daarna wordt elke zoekactie heel snel uitgevoerd.
Ik gebruik altijd deze portable versie, maak eerst de database aan en gaan.... met die banaan.
De rest in de zip (reg bestanden en zo) heb ik nog nooit gebruikt.
 
Open een PDF en probeer CTRL+F5 sneltoets in windows


dat betekent dat ik eerst iedere pdf stuk voor stuk moet openen, en dan een zoekactie doen? Beetje omslachtig dan.. Ik zoek iets dat zoekt zonder de bestanden eerst te hoeven openen.
 
Dat hoeft met Locate32 dus helemaal niet....
Al getest?
Zulke tools werken dus niet als de pdfs vooral uit plaatjes bestaan... het moet echt tekst zijn, niet dezelfde tekst maar op een plaatje.
 
Laatst bewerkt:
Dat hoeft met Locate32 dus helemaal niet....
Al getest?
Zulke tools werken dus niet als de pdfs vooral uit plaatjes bestaan... het moet echt tekst zijn, niet dezelfde tekst maar op een plaatje.

Dat begrijp ik. Ik heb op de link geklikt ja, maar kom uit bij software gedateerd uit 2012... dat gaf mij een beetje een gevoel van er moet toch iets recenters zijn ;)

EDIT: zojuist gedownload en getest. Maar hij vind geen resultaten in PDF bestand (kijkt alleen in bestandsnaam). Terwijl ik wel eerst een db heb laten aanmaken en aangevinkt "zoek in bestanden"...Is dus niet wat ik zoek.
 
Laatst bewerkt:
Dan heb je niet van "Advanced" gebruikt gemaakt"... of de pdf's zijn niet doorzoekbaar...

Jij weet wat je gedaan hebt...

En ik schreef dat ik het nu nog gebruik en het goed werkt... dus wat maakt het uit dan uit 2012 komt....toch?
Ik heb wat werkends .. .en dat zoek je toch?
Of heb ik jouw vraag verkeerd begrepen.... kan ook...
 
Dan heb je niet van "Advanced" gebruikt gemaakt"... of de pdf's zijn niet doorzoekbaar...

Jij weet wat je gedaan hebt...

En ik schreef dat ik het nu nog gebruik en het goed werkt... dus wat maakt het uit dan uit 2012 komt....toch?
Ik heb wat werkends .. .en dat zoek je toch?
Of heb ik jouw vraag verkeerd begrepen.... kan ook...

Hieronder een uiteenzetting van het scenario, en wat ik zou verwachten:
1. Open het betreffende bestand in Adobe PDF reader. Type cntrl-F en type het gezochte woord. Ik krijg 1 match in Adobe PDF reader.
2. Ik start locate32.
3. Ik kies File > Update databases; Ik wacht op melding "databases updated"
4. Zet bij Name en location het pad waarin gezocht moet worden (waar dus ook het bestand uit stap 1 staat)."
5. Ik klik op Advanced ->File containting text: hier vul ik het woord uit stap 1 in.
6. Ik klik op Find now.

Ik zou dan verwachten als resultaat het bestand uit stap 1.
Ik krijg een ander bestand te zien met de naam in de bestandsnaam. Het verwachte bestand wordt niet als resultaat getoond.
 
Zou dan moeten werken als er verder geen andere verschillen zijn.
Ziet het er bij jou ook zo uit voor de rest?
ik had het woord "bedrijf" ingetypt zonder " "
locate.jpg
 
Als je het goed doet wordt het bestand of de bestanden (bestandsnamen) getoond die het gezochte woord of frase bevatten. Dus het betreffende bestand wordt niet geopend en men laat niet het woord zien. Dat is onmogelijk!

Ik wens route99 veel succes en sterkte bij de verdere hulp.
 
???
ik heb geen viewer aanstaan als je dat bedoelt maar dat hoeft totaal niet, het gaat me alleen om die bestanden te vinden die het voor mij belangrijke woord "bedrijf' bevat.....dus er valt niks meer te zien dan de naam van het bestand... maar das OK genoeg....

KIS: Keep It Simple
en dat doet Locate voor mij iig prima....

Terug naar de kern van de vraag:

Ik heb niet getest of het aan of uit hebben van de Windows indexering nog uit maakt... bij mij staat die op automatisch.

Edit: Check of de database echt gemaakt is.
Staat in de map C:\Users\jouwnaam\AppData\Roaming\Locate32

indexeren-windows-uitschakelen.jpg
 
Laatst bewerkt:
???
ik heb geen viewer aanstaan als je dat bedoelt maar dat hoeft totaal niet, het gaat me alleen om die bestanden te vinden die het voor mij belangrijke woord "bedrijf' bevat.....dus er valt niks meer te zien dan de naam van het bestand... maar das OK genoeg....

KIS: Keep It Simple
en dat doet Locate voor mij iig prima....

Terug naar de kern van de vraag:

Ik heb niet getest of het aan of uit hebben van de Windows indexering nog uit maakt... bij mij staat die op automatisch.

Edit: Check of de database echt gemaakt is.
Staat in de map C:\Users\jouwnaam\AppData\Roaming\Locate32

Bekijk bijlage 345469

Op die locatie staat bij mij het bestand files.dbs

EDIT: De beste resultaten geven bij mij de Advanced Search van Adobe PDF zelf.. Alleen deze is vrij traag en werkt niet zo prettig, vind ik zelf (je moet bijvoorbeeld Adobe Reader open houden tijdens het zoeken naar bestanden).. het geeft wel de beste/verwachte resultaten, en is gratis...

Ideaal zou voor mij zijn als er een GOEDE PDF zoeker zit ingebakken in een file manager, bijvoorbeeld in zoiets als TotalCommander. Dan hoef je niet allerlei verschillende tooltjes te gebruiken om in verschillende typen bestanden te zoeken.. 1 tool voor het zoeken.. dat zou toch ideaal (maar wellicht teveel gevraagd??) zijn.. :D
 
Laatst bewerkt:
Met die Total Commander ( of Multicommander) kun je prima in geselecteerde pdf's woorden of zinnen zoeken.
 
Met die Total Commander ( of Multicommander) kun je prima in geselecteerde pdf's woorden of zinnen zoeken.

Jij zegt het, ik heb nog niet getest. Want voor pdfs doorzoeken moet je in Total Commander een plugin installeren.. en bij het installeren van plugins gaan mijn nekharen een beetje overeind staan :S
Ik heb een hekel aan plugins...
zou liever een file manager zien die dit ingebakken heeft.
 
Multi-Commander een vrije kloon van TC doet het standard, alleen ik vond Locate32 een stuk sneller.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan