Wifi signaal voldoende maar geen gegevens

Status
Niet open voor verdere reacties.

Greeneyezzzz

Gebruiker
Lid geworden
27 jan 2009
Berichten
43
Het thuisnetwerk geeft voldoende Wifi signaal op de smartphones maar haalt geen gegevens binnen. Het maakt niet uit welk besturingssysteem er wordt gebruikt. Het probleem doet zich voor bij Iphone en Android. De draadloze verbinding van laptop met het thuisnetwerk, werkt wel goed. Hoe los ik dit op?
 
Ik vermoed een instelling in de modem?
 
Ik heb alles van stroom afgehad en opnieuw opgestart. Dat heeft niets geholpen. Wat kan ik nog meer doen? Welke instellingen moet ik nakijken?
 
Het zou handig zijn als je vermeld welk merk/type modem.

Maar goed, schot voor de boeg, zoiets als b.v. mac address filtering?
 
Gebruik je het standaard Wif-fi wachtwoord?
Pas het eens aan.. ik had het ook een keer dat mijn Iphone niks deed en mijn laptop wel, na het aanpassen v/h wel....
 
Het kan zijn dat er een verschillend wachtwoord is voor de 802.11n (2.4 GHz) en de 802.11ac (5 Ghz)
Misschien gebruik je op de laptop de ene en op de iPhone de andere.
 
Laatst bewerkt:
Na 't lezen van de verschillende reacties, waarvoor bedankt, het een en ander uitgeprobeerd. We hebben een abonnement van KPN, gebruiken de Experia Box V10, glasvezel en Wifi versterker set Ubiquiti AmpilFi met 2 mesh points.

Wat ik heb geprobeerd is: de experia box terug gezet naar fabrieksinstellingen, het netwerk een andere naam gegeven en ander wachtwoord, het channel veranderd, deAmpiFli er tussen uit gehaald.

Steeds lijkt het opgelost. Geven de verschillende telefoons een vol Wifi bereik aan maar wanneer er bijvoorbeeld van Whatsapp een back up gemaakt moet worden vraagt hij of het mobiele netwerk gebruikt moet worden. Dus er is nog niets opgelost.

Wie kan me helpen en welke info heb je nodig.
 
Het lijkt erop dat je in een situatie van NAT achter NAT zit met de Ubiquiti AmpilFi.
Zowel de V10 als de Ubiquiti AmpilFi hebben een router-functie en dus ook DHCP servers...
Je moet 1 van beide uitzetten omdat er anders IP-conflicten kunnen ontstaan of de Ubiquiti AmpilFi deelt IP's uit in een andere range dan de V10.
Als je de Ubiquiti AmpilFi op de V10 aansluit kun je deze in de instellingen van de V10 het beste in DMZ zetten, hierdoor worden er geen poorten geblokkeerd.

Maar zorg er eerst voor dat de mobiele apparaten een werkende WiFi verbinding met internet toegang hebben via de V10.
 
Ik heb nu in de Experia Box, bij de lan instellingen van de AmpliFi; maak van dit apparaat een DMZ host, aan gezet. Hoop dat dit de juiste oplossing is. We gaan het even aankijken en laat het weten. Bedankt Scrapheap
 
De laatste opmerking ook getest..?
Als het met de smartphones via de V10 alleen niet werkt gaat het via de Ubiquiti AmpilFi ook niet werken..
 
Als je die AmpliFi als puur acces point instelt is de kans zeer reëel dat je echt van alle problemen af bent.
https://help.amplifi.com/hc/en-us/articles/220979347-Enabling-Bridge-Mode.
Is er een reden om dat gewoon niet meteen te doen, normliter is dat de 1e keuze tenzij er een goede reden voor is om dat niet te doen....

Dat wat Screapheap shcreef wil je al helemaal niet.
Het lijkt erop dat je in een situatie van NAT achter NAT zit met de Ubiquiti AmpilFi.
 
Heb nu beide adviezen opgevolgd. DMZ host aangezet in de Experia Box en de Bridge mode aangezet in de AmpliFi. Ik heb de AmpliFi ook een eigen naam gegeven en daar nu mee verbonden. Het is nu even afwachten. Want bij eerdere pogingen het signaal te verbeteren dacht ik vaker het gefixt te hebben maar dan bleek dat later weer tegen te vallen. :rolleyes: Ik ben geen kenner zoals je zult lezen maar nooit bang om dingen uit te proberen en zelf op te lossen.
 
Daar ben ik weer. Het probleem is nog steeds niet opgelost. De draadloze internetverbinding laat nog steeds te wensen over. Behalve met mijn laptop, waar ik doorgaans geen problemen mee heb, is de verbinding met de verschillende telefoons nog steeds onberekenbaar. De ene keer snel, de andere keer afwezig. Terwijl het Wifi icoon wel verbinding aangeeft. Ik weet niet of het door het zelfde probleem komt maar met m'n E-reader kan ik ook geen contact maken met websites. Dan geeft hij de melding "er kan geen beveiligde verbinding tot stand worden gebracht".
De "onbeveiligde verbinding"met Google, lukt wel.
 
In de specs van AmpliFi staat: "two super extenders for Wi-Fi coverage ".......
Ik vermoed dat de wifi-antenne van je mobiels een stuk slechter zijn dan van je laptop... (daar kan immers een veel grotere antenne in...)
Zet de extender korter bij de Ubiquiti router zodat het signaal sterk op de steunpunten binnen komt.
Mijn voorkeur zou echt steunpunten zijn die via het net werken of altijd het beste, die via UTP werken.
Je zult of de spullen terug moeten sturen (als dat nog kan..) of experimenteel de juiste opstelling moeten vinden/leven met de beperkingen van deze Ubiquiti spullen.

Jouw laptop vergelijk mobiel geeft toch een sterke aanwijzing in die richting, anders had de laptop het ook niet gedaan...
 
De draadloze internetverbinding laat nog steeds te wensen over. Behalve met mijn laptop, waar ik doorgaans geen problemen mee heb, is de verbinding met de verschillende telefoons nog steeds onberekenbaar. De ene keer snel, de andere keer afwezig.
 
@ thexmadxgalioth: Is dit een antwoord op de vraag van topic starter? Of is dit een probleem wat jezelf heb?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan