Gast wifi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb dat gedaan en nu kon ik het instellen. Ik heb de SSID en de bev.sleutel aangepast en op toepassen gedrukt.
Maar hoe krijg ik nu deze "gast" in mijn netwerk te zien?
 
Ja hoor, ik zie hem nu in het netwerk.
Hoe kan ik dan voor de gasten mijn eigen wifi uitschakelen, zodat ze alleen via gast verbinding krijgen?
 
Die hebben de code van je private SSID toch niet? Je moet ze gewoon instrueren dat ze inloggen via het Gast-SSID. Dat netwerk moet als het goed is geïsoleerd zijn van privé-netwerk.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt, maar hoe kan ik instellen dat zij niet in het prive-netwerk kunnen komen?
 
Zij hebben toch niet de code van je privé-SSID? En horen enkel de code van je gast-SSID te krijgen.

Test het anders eens uit of je een apparaat in je netwerk kan bereiken (NAS, printer, andere gedeelde pc) via het gast-SSID.
 
Ik zie hem op mijn tele6, maar valt weg. Kan dat komen, omdat mijn wifi versterkers weer aan staan?
 
Tele6?
Mogelijk zou dat zo kunnen. Zet die versterkers eens uit, en test het uit?
 
Op een gast account toegang gebruik je geen SSID, een hotspot is een open kanaal, is gewoon gescheiden van je eigen netwerk.
 
Op een gast account toegang gebruik je geen SSID, een hotspot is een open kanaal, is gewoon gescheiden van je eigen netwerk.
Je moet het niet te moeilijk maken voor je gebruikers, omdat het zoeken naar de juiste SSID gewoonlijk is.
 
Dat is inderdaad het geval. Ik houd het maar bij het oude.
Bedankt allen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan